Akut besök hos veterinären

Har ju glömt att berätta om vårt akutbesök vi fick göra igår hos veterinären med Atlas. Jag är på jobbet när andreas ringer och säger att Atlas har svullnat upp på ena sidan munnen efter att han gått lös och troligtvis ätit något han reagerade väldigt starkt på. Hos veterinären konstaterade dom en allergisk reaktion och där fick han en kortison injektion för att ta bort svullnaden som gjorde så ena sidan av nosen täpptes igen och luftflödet försämrades.. Vi fick kortison tabletter utskrivet för att ge honom i en vecka. Troligtvis hade svullnaden gått ner inom några timmar ändå utan injektion och veterinärbesök som kostar skjortan men vad gör man inte när man är helt upp i himlen galen i sin hund? :-) Nu är allt bra och vi har kvällsmys i sängen i väntan på husse.

Nattinatt på er alla goa läsare!!

Foto: Karin Karlsson

Oj vad du ger mig energi och glädje du är mig ständigt trogen och alltid vid min sida, världens bästa vän!

 




Kommentarer
Postat av: Jossan

men usch !! klart att man åker till veterinären, det hade nog dom flesta gjort :) pussa honom från moster !

2011-03-09 @ 07:35:53
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0