Utslagna hjältar

Vi har nyss kommit hem från Alsterskogen och gått på vandringsleden som heter Bäverdalen. Vincent Atlas och Diva för vi mötte nämligen upp Karin på parkeringen. Vi hade bestämt oss för en picknick i solen. Det var riktigt varmt och fint väder, vi år bullar drack saft och försökte koppla av, det var inte det lättaste då vi faktiskt slagit läger i en kohage där knott och flygfän älskar att befinna sig. Även en del envisa getingar bråkade med oss om vårat fika. Förutom knott och surrande varelser så har vi haft en underbar förmiddag. Hundarna har sprungit och lekt och fått diverse tokrus runt runt runt.

Nu ligger hundarna skönt utslagna i soffan efter tasstvätt och lite lunch. Har konstaterat hur jobbigt det faktiskt är att ha två hundar, jag menar en hund märker man inte på samma sätt som med två. det blir verkligen dubbelt så mycket av allt åtta tassar som ska spolas och torkas, två hundar som ska knö på en i sängen och vara varma som kaminer, en hund som drar åt ena hållet på promenad och en hund åt det andra. Dom kan ju verkligen konsten att trigga varandra oxå. Jag har bestämt mig efter denna helg att jag åtminstone nöjer mig med en hund så länge som vi bor i lägenhet i stan, jag tror att Adde är väldigt nöjd över det beslutet också.. haha

Trötta lejonjagare

 



Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för en hel mysig fm :))

Massa pussar!!



2010-09-05 @ 14:08:05
Postat av: Sofie

Åh tack snälla du!! :D



Jamen visst är majas alfabet helt underbar!! Jag hittade grejerna här: http://www.barnbokhandeln.com/search.php?orderby=position&orderway=desc&search_query=majas+alfabet&submit_search=Search.



De finns massa roligt och jag beställde lite allt möjligt i just majas alfabet :D Hoppas att du hittar något skoj :D

2010-09-05 @ 21:00:35
URL: http://soofieeklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Måste bara säga tack till en härlig och inspirerande blogg för oss hundägare i karlstad! Du visar verkligen att man kan vara bra ägare till en större hund även fast man bor mitt i stan och är "mitt uppe" i livet! :)



Ha det fint!

2010-09-06 @ 16:32:26
Postat av: Tess

Anonym - tack för en helt underbar kommentar! Vad har du för hund? Bor du oxå i Karlstad? Kram Therese

2010-09-07 @ 07:45:51
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/
Postat av: Josefin Mathiasson

Hej! :)

Jag har en amstaff/border collie hane på 6 månader. Full med energi med andra ord! Ja, vi bor på herrhagen. Jag tror t.o.m att du vet vem jag är, om jag inte är helt ute och cyklar :)

kram Josefin

2010-09-07 @ 14:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0