Renovera

Jag sitter uppkrupen i soffan under en filt med några tidningar en kopp thé och tända ljus runt om mig. Jag älskar faktiskt hösten. Det känns som om det är lite mer okej att vara inne då. Fast ikväll har jag och atlas hunnit med en sväng på brukshundsklubben och kört lite agility i leran..

Just nu är jag väldigt sugen på att klicka hem några sköna höstkoftor, sitter och kikar lite på ellos om dom kan ha något, till min förvåning har dom visst mer än bara kläder hör och häpna dom säljer inredning från Zara home som tilltalar mig till viss del. Det här var farligt jag hade inte tänkt att jag skulle bli så sugen på att köpa inredning nu.

Det jag skulle berätta från förra inlägget är att vi ska renovera i vår lägenhet, dom har hittat en gammal fuktskada som kan vara orsaken till atlas allergi och andreas nyutvecklade astma.. Detta är såklart både på gott och ont, alla vet vi ju att fukt innebär mögel och det är ju väldigt ohälsosamt att bo i. Detta är en torkad skada som inte luktar hemma men som visar sig hos allergiska individer.. Så nu ska vi snart ta tag i det här, vi kommer att tillfälligt hitta ett annat boende och flytta ut allting då det måste totalrenoveras och fuktsäkras på rätt sätt. Det här är såklart både positivt att vi får bort det och tummen ur när det gäller renovering men samtidigt blir jag jätteledsen om det är så att vårt boende har påverkat att Atlas blivit sämre och dessutom Andreas astma.. Det kommer bli en period på några månader då vi inte kommer kunna bo här, alltså ganska rörigt men till slut när vi vet hur vi vill ha det så tror jag det kommer bli kanon!

Sov gott!!

Här är lite inspiration från IKEA, det blir såklart ett kök därifrån som finaste Sandra ska hjälpa oss att rita på!

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0