Återfå energi

När regnet avtog skyndade jag ut med Atlas i bilen för en utflykt till skogen för att hämta energi. Jag åkte ut till Bonäs och Getingberget ute på vackra Hammarö där jag spenderat mycket tid av min barndom. Fina minnen passerade när jag satte mig ner och bara andades och fann lugnet. Jag gick långt in i skogen och lyckades trassla in mig i olika sorters spindelväv, doften av blöt och fuktig skog blandades med doften från vilda övermogna skogshallon som sjöng på sista versen.  Skogen är fantastisk, vilken energi man faktiskt kan finna i den. Atlas gav mig energi han med då han efter en väldigt dämpad och låg profil under dagen plötsligt utbrister i ett totalt lyckorus bland svampar och bär. Det är så härligt att han plötsligt kan komma av sig från klådan och go bananas. Mullret från åskan kröp allt närmare och närmare så vi hittade tillbaka till bilen och åkte hem, fulla av nya krafter.

Bjuder på lite energi från skogen i form av några enkla bilder








 


Kommentarer
Postat av: Weronika

Hej hej! Vilken fin och rolig bild, den där första på Atlas :)

Tack så mycket, det var verkligen jättefint däruppe i fjällen, även om jag inte är ett stort fan av att sova i tält.. :P Rekommenderar verkligen er att åka ut! Ja, Leia blir ju mer och mer vuxen, men jag tycker ändå att hon har lite valputseende kvar ibland, fast det kanske inte är så konstigt då hon fortfarande beter sig som en valp då och då. Får se hur länge det blir kvar..

Hoppas allt är bra med er och speciellt Atlas, att han inte lider alltför mycket (jag såg att du skrivit att han har klåda nu..) och att han kommer att bli bättre. Han är så fin! Jag är verkligen imponerad av ert stora engagemang och arbete ni gör med honom!

Ha det så bra! Kramar

2010-08-14 @ 11:48:19
URL: http://weronikag.webblogg.se/
Postat av: Karin

Hun!!



Saknar dig/er tok mk!!



Alskar dina bilder sa himla vackra, du e sa duktig hjartat!



Massa karlek..



Puss puss

2010-08-14 @ 22:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0