Älskade älskade hund

Idag gick inte dagen direkt som planerat, fast den har slutat bra ändå. Vi lämnade Atlas halv åtta i morse och dom sa att vi nog kunde hämta honom vid elva. Hur skönt som helst tyckte vi att vi skulle få hem honom tidigt. Så blev alltså inte fallet. När klockan är runt nio ringer dom och säger att: du nu när vi sövt honom så upptäckte vi en sak.... (men hallå ut med språket vadå upptäckte sa jag, på bara några sekunder hann jag tänka ut en massa hemskheter som kunde ha hittats som tumörer och sånt. ) Och sen säger hon: han är ju krypt och har bara en testikel nere... ööhh jaaaa precis det är ju därför vi kastrerar honom. Då visar det sig att dom inte alls räknat med detta och att den informationen inte alls har kommit fram till dom. Hur som helst säger hon att vi inte kan hämta honom vid elva utan att det blir senare. Vid två ringer jag och frågar hur det har gått och om dom vet någon tid, nej dom har inte opererat Atlas än får jag som svar. Så stackarn har varit sövd och stått på dropp och lugnande hela dagen och så har han fått sitta i någon bur och känt sig alldeles ensam. Vid halv sex kunde jag hämta honom och det var lycka! Nu är det iallafall gjort och allt hade gått jättebra, dom behövde inte gå in i buken på honom utan den andra testikeln låg i ljumsken. Nu ska han äta smärtstillande i 5 dagar och sen gå med tratt tills jag ska ta bort stygnen. Under dagen idag har jag tröstshoppat, det blev dom där over knee stövlarna som jag velat ha och sen några sköna under från H&M. Förlåt till er som tycker det är helt ointressant att läsa om min hund, men det här är min vardag och han är mitt ALLT!

Puss & Kram



Kommentarer
Postat av: Karin

Älskade!! Så sköönt att han e hemma o att allt gått bra, kunde knappt tro de va sant när du berättade om samtalet förut. Såå himla klumpigt gjort av dem att inte läsa på ordentligt..Men himlans bra ändå som du sa att de ringde och gav er info på stört..

Vet du va vännen, du kan omöjligt göra läsningen ointressant!



Nos gos till Atlasen i massor!!



Löve ju puss puss

2009-10-08 @ 21:22:33
URL: http://igaridagimorgon.webblogg.se/
Postat av: Moster/syster Jossan

Skönt att det hade gått bra ! Jag var allt lite orolig för mosters bebis ändå :( stackars liten att få vara ensam i bur hela dagen ! Dumma dumma klinik ! Skäm bort honom ordentligt nu :) det vet jag att du är bra på ;)

2009-10-08 @ 23:40:19
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Linda

Men lilla Atlas!! Har dom inga journaler på det där sjukhuset kan man ju undra... Skönt att allt gick bra tillslut :) Puss!

2009-10-09 @ 11:08:21
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Weronika

Kikar in här och får läsa om det som hände stackars Atlas direkt. :( Vad skönt att det ordnade sig tillslut, måste ha varit jobbigt med nedsövning och ensam i bur hela dagen. Hoppas att det går snabbt med läkningen också. Krya på hälsningar från Weronika och Leia :)

2009-10-09 @ 12:33:01
URL: http://www.metrobloggen.se/weronikag
Postat av: Alexandra

Fy va hemskt. Hoppas allt gick bra med hunden. Grymt fin är han :)

2009-10-09 @ 13:35:36
URL: http://zazzabruckner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0