Mattes älskling fyller ett år

Alla ni som känner mig vet att jag älskar Andreas enormt mycket men idag är det en alldeles speciell dag och det är dagen då min lilla stolthet och min andra stora kärlek fyller sitt allra första år nämligen min hund Atlas.

Vi började prata på att skaffa hund för nästan två år sedan och när jag säger vi betyder det jag, Anderas ville inte skaffa någon hund men jag ringde och pratade med uppfödarna i Kristinehamn och frågade lite om valparna och om vi fick komma och kolla på dom. Kolla det var det enda vi skulle göra - lättare sagt än gjort, Andreas var fast lika fast och förtjust i dom vackra små varelserna som jag var


Valet av valp var faktikst ganska lätt, vi ville ha en hane och en med ridge och sen var det en hane som utmärkte sig mer och som var nyfiken och kelig och som kom fram till oss hela tiden. Det var han, det var vår lilla prins.



Lyckan var enorm och vetskapen om att det skulle dröja hela två veckor till tills vi fick hämta honom var jobbig men under tiden säkrade vi hemma, byggde en lekhage och införskaffade allt som vi kunde tänkas att behöva till vår nya familjemedlem kom. På nyårsdagen fick vi hämta honom och på vägen hem låg han i mitt knä i en filt och sov så tryggt.


Här är han efter första dagen med nya intryck helt slut i sin väldigt
stora hundsäng


Under året har han:
- lärt sig massa nya saker
- lekt med en massa olika hundar
- simmat för första gången
- lekt i och upplevt snö för första gången
- varit i sommarstugan
- Gått på många kurser hos Malin
- Varit mycket hos underbara Lena och Mats
- Jossan, Jocke och Jacob är tre av hans bästisar
- lärt sig krypa upp i sängen fast han inte fick (nu sover han alltid i sängen)
- provat på spår
- hälsat på minigrisar
- blivit rädd för statyn i mariebergsskogen
- ätit många märgben
- varit på ridgebackträffar
- åkt 6 timmar i bil till Halmstad
- åkt båt
- vaktat
- somnat med leksaker i munnen
- varit i stallet
- hittat sin favorit sovställning på rygg
- tuggat sönder strumpor
- varit på dagis
- blivit kastrerad
- lekt massa med bästisen Danso




Kommentarer
Postat av: Weronika

vad kul att läsa och se dina bilder. grattis till våra hundar :) (jag skrev ett liknande inlägg med massa kassa mobilbilder och lite mer negativa lärdomar ;))

läste att du är/var sjuk, hoppas du är på bättringsvägen - krya på dig, hälsningar från weronika och leia :)

2009-11-05 @ 22:38:16
URL: http://www.metrobloggen.se/weronikag
Postat av: Jossan

Grattis till stora killen! :)

2009-11-06 @ 07:05:50
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Elin

ÅÅÅ STORT Grattis till Atlas!! Så himla fort det går!!! HUr mår du gumman? Ring om du orkar, saknar dej!!!! KYssar

2009-11-06 @ 09:37:51
URL: http://frokendahlstroms.webblogg.se/
Postat av: Anna

Tack så mycket :) Din Atlas var lika fin han :)

2009-11-06 @ 23:22:38
URL: http://annamyren.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh grattis Atlas - fast jag får nog säga i efterskott för jag är 9 min försenad.. Men grattis bus hälsar Charlie!

2009-11-07 @ 00:09:57
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0