långt från civilisationen och härlig måndags promenad

i helgen har vi  varit långt från civilisationen.. eller ja nästan, i arvsbyskogen utanför säffle ligger en underbar sommar idyll. Andreas mormor & morfar äger sommarstugan och vi bara älskar att vara där. Det är en sån total avkoppling när man stiger ut ur bilen och känner skogen och vattnets dofter.  Det är väldigt rogivande och dom soliga dagarna i stugan är helt fantastiska! Vi kommer att tillbringa många lediga dagar, helger och semester veckor där. Visst kan det bli enformigt ibland det finns ju inte sådär tok mycket att göra men är vädret fint så kan man alltid bada sola fiska åka på utflykt med båten gå härliga promenader i skogen. Atlas älskar att vara där, i helgen fick han springa lös hela tiden. Vi tog även min första pemiär tur i båten för säsongen. Atlas hade flytväst och skötte sig väldigt bra i båten, men han ville gärna vara närra husse och ligga vid honom när han körde båten och fiskade samtidigt. Jag gick även ut i vattnet en sväng och skulle se om Atlas följde med, och visst inga problem han går gärna ut i vattnet. Så sööt när han helt plötsligt upptäckte att han inte längre nuddade i botten med tassarna då tog han sina livs första simtag det är ju fantastiskt hur naturen är! Han simmade och jag blev så stolt!

Idag har jag jobbat mellan 8-17 efter jobbet kom Karin och hämtade mig och Atlas. Hon hade världens bästa idé - att åka ut med hundarna till Alster och gå längst vandringsleden i bäverdalen. Det va hur mysigt som helst, hundarna njöt av varandras sällskap till tusen. Och jag är såå glad att vi börjat umgås gumman! Karin tog massa bilder som jag hoppas kunna lägga upp här snart. Atlas fick även sin första fastsittande fästing idag, jag fick skynda mig till bergvik och köpa en liten plast grej för 41 silvermynt! galet vad dyrt tyckte jag för en liten vit plastgrej. Och bra va den inte heller, tyvärr fick jag inte med allt! vad händer om det blir ett ben eller ett huvud kvar efter fästingen?? Någon som vet hur man får bort det? Nu ska vi faktiskt sova snart! Tänkte lägga in lite räkningar först bara :) Hörs i morgon!






ser brunt och äckligt ut men adde grävde nyss sten där.



laddad Atlas inför båtturen!

Kommentarer
Postat av: Karin

Godnatt mina älskade godingar puss puss

2009-05-25 @ 23:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0