Första dagen på hunddagis

Jag har haft en galet stressig och fullspäckad helg/ dagar innan. Andreas blev ju dålig och dom konstaterade ju hjärnhinneinflammation. Idag blev han äntligen utskriven och jag slipper sova "ensam" på nätterna. Det är så skönt att ha honom hemma! Idag var det premiär för Atlas att vara på dagis. Vi är hos Annika Klintberg på Önneruds hunddagis. Måste säga att det verkar himla bra! Igår kväll körde vi dit en bäddsoffa som Atlas älskar att ligga i. Och självklart va jag ju tvungen att inreda han nya rum på dagiset med prylar som han gillar och känner igen. Boxarna är stora och rymmliga ca 18 kvadrat! så i sin box har han nu en soffa två skinnfåtöjler sköna mattor på golvet en fin tavla massa myskuddar och leksaker och tuggben. Ja jag vet att jag förmänskligar min hund! Jag är väldigt daltig med honom men det går nog snart över! haha. Det hade iallafall gått väldigt bra idag, han hade lekt med dom andra fast varit väldigt försiktig, och det är ju inte likt honom... Men det är ett sundt beteende att observera den andra flocken innan han kommit in i den. I morgon ska han vara där mellan 10-20 då jag jobbar. Andreas blir fortsatt sjukskriven och åker med sina föräldrar till sommarstugan och kopplar av! Jag längtar så tills jag blir ledig, är ledig fyra dagar på raken och jag känner mig väldigt sliten med allt som varit!

Ha en jätteskön kväll!


Äntligen är min älskade familj samlad igen!


Så glad att han är hemma igen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Nu har jag varit hos Malin och det var jätte bra! Hon pratade väldigt mycket om hundens signaler och det var jätte intressant! Jag har lärt mig massa nytt och är super nöjd :) Tack för tipset!! Skönt för dig att din kille är hemma igen! Hoppas allt går med bra med honom! Ja vi får ta och ses någon dag, det vore jätte roligt! Puss och kram!

2009-06-15 @ 22:24:20
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0