Piggelin

Nu känns det faktiskt bättre med Atlas. Han har redan efter en dags behandling slutat klia sig! Helt sjukt vad effektiv medicin han fick. Kortisonen gör så han dricker mycket mer vatten detta genererar ju i en hel det kissande. Han brukar inte vara uppe på nätterna och dricka inte heller kissa. Men i natt läckte det i sängen, stackarn som inte kunde hålla dig. Nu blir det till att gå upp på nätterna och kissa honom i en månad. Vad gör man inte för sin älskade? Fodertestet går oxå bra, men han står vid matskålen typ hela tiden för han är säkerligen hungrig. Jag tror det är mest jobbigt för mig att inte få ge honom några tuggben eller märgben inte heller kunna träna och belöna honom om han gör något bra. Vet ni vart man kan köpa Dextrosol druvsocker tabletter? Har kollat på coop och ica men inte hittat det i tablettform, bara i löst socker form.

Ikväll blir det en mysig kvällspromenad och sen någon bra film. Adde har precis åkt till kil för att träna. Idag skulle dom gå på is, han vandrade ut genom dörren med två nya klubbor som han fått av Pierre och med ett leende på läpparna, kul för han att komma igång.

Igår tog jag tag i lite organisering här hemma. Rensade och fixade i en massa papper, som ni förstår har det varit en hel del besök hos veterinären den senaste tiden och jag har inte haft en pärm till atlas papper utan jag har lagt allt i samma plastficka. Igår åke jag och köpte en ny pärm och ett register. Det blev kanon och det är ju väldigt mycket lättare att hålla ordning.

Hoppas ni mår bra!


En mycket piggare hund! Så skönt : )


Äntligen ordning bland alla papper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0