Agility kurs

Åh ni ska bara veta vilken gädje min kära hund visade igår kväll? vadå undrar ni - Vi kom nämligen med på Karlstads brukshundsklubbs intro kurs i Agility! :) som vi har väntat på att få komma med på en kurs. Igår var det bara så kul, Atlas hade "nästan" fullt fokus, det va ju trots allt nästan 15 lösa hundar på planen. Jag är supernöjd med honom och så glad över att vi har hittat ett gemensamt intresse. Vi fick mest testa på några hinder --> Slalom, tunneln långhoppet och vanliga hopphinder. Sen fick vi köra två och två för att hjälpa varandra lite. Det var en toktrött Atlas som kom hem igår, det är ju såklart mycket ansträngande för hjärnan speciellt med all störning. Jag lärde mig att jag hela tiden måste fokusera på honom så att han känner det annars är han och hälsar på en annan hund, vilket hände en gång utan större fara såklart.

Nu ska jag iväg till jobbet, Atlas ska till dagmatte och i eftermiddag ska vi ses på Sörmon med fler goa Ridgebacks och deras ägare för en Ridgebackträff. Ni som har RR och inte anmält er kom gärna dit 16.30 samling på parkeringen det blir en gemensam promenad och såklart lite hundbus. 

Ha en härlig dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad kul att ni kom med!! :)

2010-09-07 @ 15:35:47
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0