Underbar semester!

Hej på er och förlåt för min sena uppdatering. Dagarna har gått så fort och det har varit mycket som skulle hinnas med och inte minst sagt min älskade hund som jag saknat så det gjort ont i mig. Spanien var underbart och roligt, jag minns inte när jag skrattade så mycket sist. Vilka härliga dagar det blev även om det känndes kort så var de kravlöst och ledigt. Lindas föräldrars hus var enormt fint och det fanns allt som man behöver i ett vanligt hem. Till och med en egen bil så vi kunde åka på utflykter och marknader.

Vi var på stranden några dagar och försökte ge våra bleka kroppar lite sol. Solen var väldigt stark och vi var faktiskt duktiga med solskyddet så vi är lite sådär lagom solkyssta nu. Man vill ju inte gå för hårt ut när det är första och väldigt starka solen. Vi har även badat i havet som var en väldigt svalkande upplevelse, det blev en hel del shopping och fynd på marknader och i ett superstort köpcenter.

Vi har förutom sol och bad och shopping ätit god mat, skrattat och spelat en massa olika kortspel. En dag på stranden kom det fram en tjej och ville göra rasta flätor i vårt hår, vi tjejer ville absolut inte detta men Pierre tyckte att det vore kul om hon kunde göra det på Andreas, sagt och gjort resultatet ser ni nedan.

Det är intressant att se hur fort man lär känna personer bara genom att umgås några dagar. Vi saknar Linda & Pierre, vi blev ett litet kollektiv och vi kom alla väldigt bra överrens. Tack fina vänner för en oförglömmlig resa!

Utsikten från planet på vägen till Alicante

Utsikten från takterassen på det mysiga huset

På marknaden

Första doppet a la Pierre & Andreas

Strandhäng, Linda myser i solen

Skaldjursfrossa och bubbel på takterassen en av två kvällar

Kärlek

Mer kärlek


Alicante here we gooo!

Godmorgon!

Jag är så sugen på att komma iväg, det ska bli så underbart kul och framförallt skönt att komma bort lite från vardagen. Igår lämnade vi Atlas och jag grinade floder när vi åkte det var fruktansvärt.. jag som trodde att han hade separationsångest och inte jag?! Gah jobbigt var det men vi somnade ändå fort i natt.

Nu ska de sista smågrejerna ner i väskan och sen så åker vi! Klockan tre går planet och jag blev ju inte mindre bnervös när jag klickade upp Aftonbladet där en väldigt stor rubrik 166 döda flygkrasch i Indien.
Fy vad obehagligt men det ska ju tydligen vara säkrare att flyga än att åka bil och bil åker jag ju varje dag!

Puss & Kram på er vi hörs när jag kommer hem på fredag, tack alla ni för söta hälsningar på blogg/sms!

 


Sjukt förvånad över mig själv

Igar sprang jag Vårruset det är ett stadslopp bara för tjejer här i Karlstad och jag sprang hör och häpna hela vägen det är 5 km. Jag var inställd på att gå och kanske jogga lite ibland om jag såg någon jag kände så kunde jag ju springa på! haha men jag lyckades alltså chocka mig själv genom att jogga hela vägen tillsammans med mina dragplåster Karolina och Jill så klarade vi rundan på 30 min. Jag kan säga att vi var totalt sjöblöta då Karlstad bjöd på dunder, blixtar och skyfall under kvällen men inget stoppade oss från att ta den där mysiga fikan som man får efteråt.

Idag har jag lite resfeber för i morgonbitti åker vi för att möta upp Linda & Pierre och sedan flyger vi tillsammans med dom till Spanien och mysiga staden Alicante. Jag är nog faktiskt mest nervös för att lämna bort Atlas, min älskade lilla ögonsten. Fy vad daltig och dan jag är men det kanske inte är så konstigt då det är första gången vi lämnar bort honom. Ikväll ska vi på skaldjursbuffé hos Andreas föräldrar så dagen kommer gå i ett. Tur att jag packade igår efter ruset.

Puss & Kram på er jag ska försöka hinna med ett inlägg i morgonbitti innan vi åker!
ha det bra!

Bild från igår, bilden är härifrån


Orientering, skratt och äppelpaj

Ikväll efter jobbet bar det iväg med mina fina vänner Jacob & Karin ut i jacobbergsskogen för att orientera fram dom där kontrollerna jag skrev om i tidigare ilägg. Det blev en jättefin men väldigt varm kväll och turen tog oss ca två och enhalv timme. Men härligt var det helt klart att få vara ute i skön natur och i underbart sällskap i form av bästa vänner, att få dela skratt och stoj med personer man tycker om är för mig obeskrivligt, det är så skönt med vänner som man kan vara sig själv med och där allt känns kravlöst och bara helt perfekt!

Efter motionspasset blev det min och Karins tratitionella tisdag som Jacob avböjde på med DH och äppelpaj.
Här är några bilder från kvällen.
Godnatt!















Girl you rock!

Jag är så grymt fascinerad och imponerad över denna tjejen, den personen jag vill beskriva är Elina som detta inlägget kommer att handla om. Elina är inte bara en super härlig och engagerad kollega utan även riktigt talangfull och skicklig på att rita. I lördags var hon med på tjejkvällen och på söndagen fanns där en porträtt på hela gänget som verkligen beskriver allas personligheter och precis vad vi gjorde, drack vin och lekte lekar

Spana in Elinas blogg och se mer av hennes illustrationer HÄR!
Nedan får ni se ett smakprov från en av alla hennes bilder. Du är grym tjejen!


Ingen kan väl missa att vi drack vin och spelade twister?!


Bästaste Jackie

Denna kvällen bjöd på en mysig promenad med min bästa Jacob! det blev en längre promenad än jag tänkte när jag plötsligt avslöjar ett av mina kvällsnöjen just nu och det är att leta kontroller i ett friskvårds projekt som friska Karlstad har satt ihop. Det går ut på att man ska hitta kontroller med en bokstavskombination på och föra in dessa i sitt inlogg på nätet. För ju fler hittade och registrerade kontroller man hittar desto större chans har man att vinna de fina priserna som står på spel. Bland annat en resa till ljuvliga Barcelona eller en spa weekend på selma spa. Jag är ju ändå ute med hunden varje kväll och han uppskattar ju såklart långre promenader. Jacob och jag hade ingen karta idag utan vi gick på "känn" där det kanske kunde finnas enligt oss några kontroller och vi fick faktiskt ihop några och det utan karta! 

 




Fina vän!!




Slö och skön söndag

Det blev en rejäl sovmorgon i morse, det blev en brunch med Andreas och sen en promenad runt stan. Just nu är jag precis hemkommen från en stallrunda där vi mest pysslat med en massa nödvändiga sysslor och myst med hästarna. Atlas fick följa med idag och han skötte sig kanon, nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch och sen blir det soffhäng och att invänta husse som slutar sent.

vi hörs i morgon!


Tjejmiddag, spel, lekar och mys

Det har varit fullt upp nu i några dagar så därav dålig uppdatering. Men igår kväll var det tjejmiddag hos fina Emma på orrholmen. Det bjöds på goda pajer, sallad, bål snacks och mycket mer. Kvällen blev lång och vi lekte lekar och testade varandras gränser. Tack för en superhärlig kväll alla goa tjejer!

Några bilder från kvällen

Mot småtimmarna hände det något med kamerainställningen haha...

 



Ridgeback bus & Underbar skogsritt

Idag har jag haft en kanon dag, den startade med sovmorgon och en urmysig frukost hemma med min bättre hälft. Strex efter tolv mötte jag och Atlas upp våra nyfunna vänner Ida & Vincent på sörmon där de fick leka i den härliga sanden. Vi passade även på att träna lite inkallning och kontakt med hundarna. Det är så himla kul att träffa andra med hundar och Atlas & Vincent klickade lixom med en gång de sågs, en väldigt tyst och avslappnad lek.

Nu ni mina vänner ömmar det i benen för jag har varit med en tjejkompis till stallet och hör och häpna ridit! ni ska bara veta hur längesen det var som jag red, säkert över ett år. På en varsin tapper sringare inträdde vi skogens mysiga stigar och njöt av att vara i naturen. Jag satt i sadeln med ett konstant leende på läpparna lyckan var total och den kommer med all säkerhet att sitta i sig väldigt lääänge likaså träningsvärken..

Nu blir det filmkväll här hemma men först en varm dusch.
Ha en bra kväll!!







Se farliga ut


Kompisar

Puss på dig goa Vincent!!

Himmelska väder

Det blev en tidig jobbmorgon för mig i morse då jag anlände vid 06.00 på jobbet i en fortfarande nyvaken frisyr.. Fördelen med denna tidiga morgon är ju att jag fick sluta tidigt. Nu har jag och Atlas tagit oss en myspromenad runt området, han avnjuter just nu ett märgben ute på terassen och jag ska faktiskt ta mig en powernap i solen innan det blir min och Karins traditionella tv mys tisdag. Innan tvn blir det en lång promenad i det finfina vädret så hundarna får leka lite och vi kan passa på att träna inkallning och lite lydnad vi kanske till och med ska unna oss en varsinn glass idag även fast jag bör hålla igen nu innan spanien.

Vi hörs i morgon, ha en bra kväll!!


Ni är mina bästa....

Jag och Andreas tog med Atlas och åkte för att besöka mitt älskade Elin hjärta på Hammarö en sista gång innan hon åker tillbaka till Halmstad i morgon. Jacob följde oxå med och vi tog en mysig promenad till Kilene där Atlas gick lös i vattnet och i vassen. Hans lyckorus smittade minst sagt av sig och vi alla fyra var som flummiga tonåringar. En riktigt skön promenad i det bästaste sällskapet jag vet och på en plats där luften är ren och lätt och där inget annat ljud eller buller cirkulerar, Endast fåglarna gör sig hörda och man får verkligen chansen att andas ut, vackra vackra Hammarö!

Nu ska jag återgå till mina älsklingar i soffan och försöka hålla mina melerade uppe under del två av Wallander.
Puss & Kram


Grillat och kvalitétstid med Elin!

Igår efter jobbet fixade Andreas grillat åt mig och bästaste Elin. Vi hann prata ikapp lite sen sst vi sågs och det var himla mysigt! Lite senare på kvällen åkte vi och sa hej till Adam och Jacob som tillsammans med en kille till har planer på att bila genom Europa i juni, dom planerade alltså resan igår och vi fick höra lite planer. Det blev en väldigt lagom kväll för mig igår då jag är rätt sliten. Idag väntar ytterligare en jobbdag och det är dax för mig att ta lite frukost nu. Efter jobbet ikväll samlas gänget för en mysig kanske grilla korv kväll eller bara promenad kväll på Hammarö.

Vi hörs senare!
Ha en riktigt skön Söndag

Jacob, "Brolle" Stenhård

 


Ändrade planer i maj

Som jag skrev om igår så har det blivit lite ändrade planer vi kommer alltså inte att ställa ut Atlas den 30/5 på Årsta slott som jag hade sett fram emot. Nu går en ny händelse av stapeln redan den 22/5 då jag och Andreas tillsammans med hans bästa vänner Linda & Pierre tar flyget till spanien och Kuststaden Alicante! Det ska bli så oerhört skönt och framförallt kul att komma bort några dagar från vardagen. Atlas kommer att bo på hotell kvartsvägen där svärföräldrarna kommer passa upp på honom medan vi är och njuter av solen och drinkarna. Vi kommer att bo i Lindas föräldrars hus som dom har där så inte nog med att vi kommer iväg på en super resa tillsammans det blir billigt oxå!


You made my day!

Idag på jobbet ringer det ifrån kassan där dom vill att jag kommer ner, förklaringen var att jag hade oväntat besök?!
Gahhh tänkte jag vad är det nu på gång? Mitt i alla köer står Elins mamma och väntar på mig, lite fundersamt går jag fram och det visar sig att hon behövde hjälp att kolla på en klädsel till en fåtölj. Vi ska precis gå upp till vardagsrumsavdelningen när Kristina plötsligt kommer på att jag skulle följa med åt andra hållet.... Jag fattar ingenting men följer ändå med några meter, helt plötsligt rusar min bästaste finaste och ljuvligaste vän fram till mig och surprisar med ett besök från halland! Tack älskling du gjorde hela min dag!!!!

Sedan var det tydligen årsmöte i bostadsrättsföreningen idag oxå där det var viktigt att vi närvarade för att få information om alla planer som sker.

Sent på kvällen blev det såklart en promenad i de sköna gröna skogarna på Hammarö med mitt ny hemkomna hjärta. Sedan fick jag ett infall att slinga håret och med hjälp av min älskade man så fixade vi det oxå. Just nu väntar jag på att få hoppa i duschen och spola ur eländet.

I morgon ska jag kanske berätta en väldigt rolig grej som kanske kommer att ske om allt går vägen.. jag hoppas!!

Godnatt ni fina!!

Tack för att du finns min fina vän!!


Hög på alvedon

Tyvärr fick jag lämna jobbet igår efter ca två arbetade timmar då jag frös något enormt. Halsen svider och det gör sjukt ont när jag sväljer. Hade en feber topp igår förmiddag och min dag igår blev en av de längsta dagarna någonsin då man mest ligger still och vilar och försöker sova. Jag hatar verkligen att vara hemma och vila sig frisk men såklart har man  ju ett ansvar mot kollegorna då man helst inte ska smitta. Förhoppningsvis går min influensa över snart och jag åter kan befinna mig på jobbet och spendera mina dagar som vanligt. Detta kanske kan bero på att man tror att det är varmare ute än vad det egentligen är och så har man inte tillräckligt mycket kläder på sig.

Vi hörs när jag tillfrisknat nu ska jag vila lite till!

Jag tar snart nya friska tag!

Kärlek till terassen

Efter ridgeback träffen begav jag mig ut till plantagen där jag inhandlade lite ute växter. Sedan har min eftermiddag spenderats där ute i ett hopp om att fräscha upp de stackars nötta slitna utemöblerna som efter en väldigt hård och lång vinter faktiskt stått ute hela året. Jag handlade lite sandpapper på byggmarknaden och en flaska altan tvätt som löste upp all smuts som lagt sig på möblerna. Nu är dom alltså slipade och tvättade. Oljan får åka på på onsdag då jag är ledig nästa gång för nu är jag helt slut. Det blir en tidig kväll här på tolvmansgatan då vi faktiskt är tre slagna hjältar i ett varsitt hörn av soffan.

Nytagna bilder på mina nyinköpta uteväxter - gillar dom väldigt mycket och längtar tills jag kan börja plantera och få i ordning med alla detaljer.



 


Ridgeback träff

Förmiddagen startade med en super härlig ridgeback träff i strålande sol på kalvholmen där det nästan bara är sand för hundarna att springa på. Det var totalt nio hundar varav åtta ridgebacks och en toksöt lite mops vid namn Alba. Det gick undan på kalvholmen och hundarna kom alla bra överens. De blev fort trötta i den tungtrampade sanden men tiden gick fort och vi utbytte massa erfarenheter och skapade nya kontakter. Väldigt trevligt! Tack till dig Karin som annordnade en så lyckad träff!

Här kommer lite bilder från träffen:

 


Maj maj måne jag kan lura dig till skåne

Igår firade vi in första maj med underbara vänner, god grillad mat och några glas vin. Det spelades wii för fulla muggar och det tävlades hej vilt. Det var en skara med väldigt tävlingsinriktade människor som köre hola hoop tills svetten rann. Kul var det och väldigt längesen vi spelade wii. Hade glömt hur kul det faktiskt är!

Vi hörs lite senare för nu blir det en stor frukost och sen en ridgeback träff på kalvholmen!
Njut av solen idag ni som kan!


Gus & Tinis                                                          Tinis & Emma

Adde & Gus skötte grillen                                       Snygga som få!

Årets första rosé för min del                                  Gustav fick konkurrens om Martina, kolla hans blick

Vår glädje!                                                          Vår posé a la älskling


RSS 2.0