Jag är så glad!

Beöker i Stockholm igår gick över förväntan hur bra som helst. Veterinär Susanne Åhman undersökte och diskuterade med mig om hur medicineringen fungerat för oss och hur mycket han kliar sig. Vi har ju märkt en stor förbättring på Atlas. Han har fått tillbaka massa pigment och han är mycket piggare på något sätt. Atlas fick sin första spruta av de dyrbara dropparna. Den skulle verka i minst en halvtimme för att säkra så att han inte fick en allergisk reaktion. Allting gick jättebra och sedan var det min tur att tränas i hur man ger en injektion, det var en del att tänka på speciellt det att få rätt mängd och att det inte får vara några luftbubblor i sprutan. Jag fick injecera Atlas två gånger med koksalt för att lära mig att ta rätt grepp om nackskinnet och att klara av att hantera sprutan och doseringen.

Jag är så oerhört glad att undersökningen som Susanne gjorde på Atlas var helt utan anmärkning nu och hon berömde honom och sa att han var såå fin nu mot sist vi var iväg. Nu är det bara att lära sig att leva med en allergisk hund att helt enkelt acceptera det. Det finns såklart massa val man kan göra i en sån här situation men vi ska definitivt kämpa och speciellt nu när han har svarat så fint på medicineringen!

Just nu är jag världens lyckligaste matte! Jag vill passa på att tacka alla ni som följt bloggen och kampen mot den här klådan som ingen tycktes veta vad det var. Ni har verkligen varit ett stort stöd för mig och jag uppskattar alla sms, samtal och kommentarer! Ett extra stort tack till dig Karin som tog en semesterdag för att kunna följa med mig och stötta mig och mitt nervösa jag!!

Jag tänkte visa någr bilder på före och efter allergin, vilken skillnad det kan göra på piggmentet och pälskvaliteten. Självklart har solen lite att göra med hundarnas pigment och de blir ofta ljusare på vintern. Men kolla in skillnaden!

FÖRE



EFTER ALLERGINS ANGREPP


Såhär såg Atlas efter det att allergin uppstått. Pigmenten försvann helt och han kliade sig massor runt läppar, ögon och under hakan. Nu är pigmentet påväg tillbaka och vi ser ljust på framtiden!





Kommentarer
Postat av: Elin

Så härligt hjärtat mitt! Du är BÄST!!! pussa atlas från mej!

2010-03-25 @ 00:45:20
URL: http://frokendahlstroms.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vad skönt att det fungerar! Du kommer klara injektionerna bra!

2010-03-25 @ 08:27:21
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Anna

Vad härligt att höra Tess! :) Vi är så glada för er skull! Många kramar från mig & Silver!

2010-03-25 @ 10:53:20
URL: http://annahook.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad glad jag blir för din skull att det går så bra med Atlas nu! Du är en bra förebild för hur hundägare ska vara! Det är viktigt att kunna se om sitt djur inte mår bra. Lycka till med allt gillar din blogg! Hälsningar från Sofie Fredriksson

2010-03-25 @ 11:07:08
Postat av: Charlotte

Gud vad skönt att det löste sig med hunden och hans hudproblem. Har du några bra tips på några nyheter från ikea om man vill ha en lite mer marin inredning?

2010-03-25 @ 12:20:39
Postat av: Malin, Alba och Vinga

ÅH vad härligt Tess. Vad glada vi blir. Krama Atlas från oss så hoppas jag att vi snart ses. Kram Kram

2010-03-27 @ 11:07:37
URL: http://lillaochstora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0