Min perfekta hund

Imorse bestämde jag mig för att ta med Atlas till Hammarö och hälsa på lillebror och familjen. Men jag stötte på två problem direkt, ett bilen är fortfarande kvar på verkstaden så jag kunde inte ta bil till Hammarö, Två Atlas har en muskelinflammation och ska inte gå långa promenader. Mamma skämtade lite med mig och tyckte att jag skulle ta båtbussen ut till dom. Efter närmare eftertanke så blev det faktiskt så. Vi klev på bussen vid residenset och 45 minuter senare befann vi oss i skoghalls lilla hamn där mamma och lillebror glatt mötte upp oss. Det var inga problem att åka båtbuss med hund och Atlas var så super duktig att han istället för turen och den mysiga miljön runt om blev turisternas och passagerarnas gullegris och fotomodell. Vi kom dit vi skulle och vi fick passa på att träna en massa då Atlas först tyckte det var aningen konstigt att kliva på båten, sen när motorerna startade så blev han lite orolig men det försvann och han kom fort till ro på pläden jag hade med åt honom.

På Hammarö byggs det Altan och den kommer bli kanonfin. Vi åt lunch tillsammans det grillades lax och till det bjöds det på quinoasallad och citroncremé. Jag spenderade några härliga timmar med mina kära för att sedan ta den vanliga bussen hem till stan igen. Den vanliga bussturen gick oxå kanon och Atlas växer bara mer och mer i mina ögon, allt i från att han lyssnar mycket bättre till att han är tillgiven och lugn och lätt anpassningsbar samtidigt som han fortfarande har det där busiga blicken i sina ögon och med en tillåtelse gärna löper amok i skog och mark. Att han dessutom är så trogen och lojal till sin familj och sina nära gör mig tårögd, stolt och rörd. Atlas är den perfekta familjehunden och vi älskar honom så oerhört mycket!

Två delar av mitt hjärta!




Kommentarer
Postat av: Jossan

men vilken fin bild !!! :)



ni har verkligen gjort ett jättejobb med Atlas :) när jag skaffar hund får du lära mig hur man gör ;) hihi.

2010-06-14 @ 10:00:38
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad härligt att läsa :) .. Jag tror de börjar mogna till sig våra tokiga hundar! Skönt att de börjar tänka lite innan de handlar numer och inte bara använder benen utan även hjärnan lite! Trots att de börjar bli vuxna är de fortfarande underbara personligheter, det tror jag man ska värdesätta. Hoppas allt är toppen med er :) Kramar!

2010-06-14 @ 21:38:40
URL: http://annahook.blogg.se/
Postat av: Malin, Alba och Vinga

Hej gumman. Ja nog är han fin den där Atlas!! :) När ska vi ses, var så längesedan nu och Vinga är supersugen på att busa med Atlas!! KRAM

2010-06-15 @ 17:53:19
URL: http://lillaochstora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0