Han lyfter på benet!

Äntligen kan man säga, 10 månader tog det för Atlas att lyfta på benet när han kissar. Men det sker bara någon enstaka gång och i morse var det mot ett träd. Inte direkt stabilt kan jag lova. Han liknade faktiskt bambi en hel del. Det här innebär ju att han är könsmogen eller ialafall håller på att bli. Känns som värsta grejen att han håller på att bli så stor! Snacka om jag är sugen på en valp till! Men det är ju så mycket jobb och kostsamt speciellt när dom blir sjuka. Vi har ju aldrig spårat med Atlas men jag tror att han skulle tycka det var skit kul. Andreas mamma har lovat att hjälpa oss med det någon dag för hon spårade med deras förra hund.

Nu ska jag snart ta en promenad in till stan med atlas sen ska vi åka och äta lunch hos Andreas mormor och morfar. Vi hörs senare!


jag och Atlas i vintras

Kommentarer
Postat av: Linda

Kan verkligen rekommendera att spåra med vovven! Vi gör det massor med Charlie nu och han älskar det! Bra aktivering för dom blir så trötta i huvudet - vilket är skönt för oss mattar och hussar med tokiga hundar :)

Jag tycker ni gör helt rätt i att kastrera, Atlas päls kommer säkert fortfarande vara lika fin! Jag hade kastrerat Charlie direkt, men Welshens päls blir verkligen skit ful... Puss puss!

2009-09-16 @ 15:46:08
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0