längtar efter lata sköna dagar i solen

Igår var det en lång dag jag han inte med att uppdatera här, jag började jobbet klockan 6 och slutade klockan 3. Efter jobbet tog jag en kort promenad med Atlas sen hade vi fått en tid hos veterinären klockan fem vi ville att han skulle kolla hans testiklar och samtidigt göra en liten hälsobedömning. Han kollade öron och ögon vilket såg bra ut. Däremot konstaterade han det vi redan visste att han bara har en kula som kommit ner och vi vill ju gärna kunna ställa ut honom och det får man inte med en hund som inte är korrekt. Nu står vi inför ett svårt val, vi kan antingen ta 20% av köpesumman och kastrera honom för dom pengarna eller så har vi fått tips om att åka till en dam i årgäng som tydlingen ska vara en fena på att lyckas massera ner kulorna på hanhundar som är kryptochida. Självklart vore det bra och kul om det skulle lyckats men hur kan hon garantera att Atlas kommer må bra resten av livet? och vad gör vi då om det inte fungerar? Det allra viktigaste är ju att han mår bra och att det inte blir risk för att det bildas cancer av det. Vi får fundera några dagar så berättar jag sen vad vi kommit fram till. Efter veterinär besöket igår så mötte vi upp Mika & Bosse och vi lät hndarna leka och springa ruset av sig på gubbholmen medans vi pratade om en herrans massa. Tack Mika för att du är en så bra lyssnare och vän!

Idag har regnet öst ner i stan, gjorde faktiskt inte så mycket med tanke på att jag spenderat hela min dag i den det stora blå huset. Jag slutade klockan sju och efter jobbet tog jag en låång skön promenix runt gubbholmen med Atlas, han gillar inte direkt att vara ute när det regnar så han var väldigt laddad och glad när vi kom ut för solen hade letat sig igenom molnen som sakta börjat dra bort hoppas det håller sig soligt även i morgon då jag är ledig. Vi får se vad morgondagen bjuder på mina planer styrs helt av vädret fast på kvällen ska jag och Karin ta en promenad med hundarna och kanske åka till sörmon där som kan springa i sand groparna :)


Atlas vid vattnet


härlig bild i gräset på gubbholmen


längtar till varma sköna kvällar på altanen


gänget med varsin flaska vin, hahah'


Söta Mika och jag en slö kväll förra sommaren, längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0