Valpsjuk

Jag vill ha en till Ridgeback! Hur i hela fridens namn kan du vilja ha en till efter allt ni haft med Atlas tänker många av er?! Ja svaret är enkelt det är världens roligaste hund att äga.. Det är tacksamt om man gör rätt och det är väldigt tufft och jobbigt om man gör fel. Men hur vet man vad som är rätt eller fel? Jag skulle i vilket fall som helst vilja ha en till hund, dels för att det är så oerhört kul med hundträning och att vara hundägare men dels oxå för Atlas skull då jag ser ett stort behov hos honom att få vara med andra hundar. Jag kan ju inte ens i min vildaste fantasi aktivera och sysselsätta honom på det sättet som en hundkompis skulle göra. Tror han skulle må gott av en liten bebis som han får fostra och busa med...

Ingen har sagt att det är förbjudet att drömma?!

Nu ska vi ta kvällen här på tolvmansgatan. Jag är dödstrött efter en strssig men effektiv dag på jobbet. Till helgen bär det äntligen av till älskade Elin i Halmstad och jag vill ju inte vara allt för trött!

Go kväll på er!

Atlas med sina bröder och pappa dom är så fina när dom är en stor flock...


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår dej helt!! Tänk vad mycket den första hunden lär en! Man hade ju inte en aning om nått i början så det är inte konstigt att det blir fel ibland! Jag gör säkert fortfarande massvis med fel men förhoppningsvis får man till det tillslut :) Tänk nästa hund man har, vilken lydnadschampion det kommer bli!! Haha! :) Väldigt synd att jag är bortrest när du är här i helgen... Vill såklart jätte gärna vara med på Elin födelsedagsfest men den här resan var bestämd sedan jätte längesen... Ha det bra! Kram!

2010-03-15 @ 22:06:21
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Josefine

så sant kära syster :)

2010-03-16 @ 19:03:47
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0