En inspirationskälla

Idag har jag fått massvis gjort av det jag skulle och jag är stolt över mig själv att jag använt dagen på bästa sätt och verkligen njutit av den. Jag var förbi Djurmagazinet idag och inhandlade ett nytt koppel till Atlas, där fick jag tips om att Fredrik Steen, Hundcoachen från TV4 har en egen blogg och den kan du läsa HÄR. Jag gillar hans sätt att träna sina hundar på och precis dom övningar han har gjort små video klipp om har vi lärt oss att träna med Atlas. Speciellt sitt med belastning som han visar i ett av klippen och belöningen med lek. Jättebra blogg med många härliga tips på hur du kan bygga upp ditt förtroende och ditt ledarskap med din hund. Denna bloggen är helt klart en inspirationskälla för mig i mitt enorma hundintresse.

Nu blir det sängen här på tolvmansgatan. Sussa sött mina vänner!


Fredrik Steen med sin tillgivna flock


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh tack för tipset!!! Gud vad roligt att läsa!

2010-03-11 @ 22:09:56
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Pia

Hans blogg har jag länktat till från min. Den är superbra! Jag vill med ha en till hund, men det får nog vänta tills katten har gjort sitt på jorden. Bästa vännen och kombon ska väl förmodligen skaffa valp snart så då får jag ändå valp i hemmet. Det blir kul! Själv vill jag skaffa mops eller Jack Russel när hund nummer två för min del är inom räckhåll. Jag har även varit inne på Ridge en gång i tiden, men insåg att jag nog inte är någon bra ledare och de rekommenderade ej den som ngn förstahund så jag skippade den tanken. Vem vet vad framtiden bjuder på dock....De är riktigt eleganta och fina. Min kusin har en sådan. En tik! Sååå söt! Kram

2010-04-02 @ 10:20:19
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0