Vattenmelon

Idag har jag haft en mysig lunchdate med älskade pappa, vi satt på terassen och käkade lasagne som jag lagade och till efterrätt slängde jag ihop en äpplepaj med god vaniljsås till. Nu har jag precis avklarat en riktigt svettig powerwalk på över två timmar. Det blev nämligen så mycket mat över att jag bestämde mig för att gå till välsviken och ge min andra hälft en liten matlåda som han kan ha ikväll då han jobbar till 22.00 han fick lite paj och vaniljsås oxå.
på tillbakavägen tog vi varvet runt kroppkärrssjön så Atlas fick vara lös, jag passade på att träna lite passivitet och inkallning - han gör framsteg och jag är så stolt över honom.

Nu ska jag avnjuta min vattenmelon som jag har delat i skivor och sedan lagt i frysen i 45 min. Det är helt klart ett tips jag kan rekomendera, läskande gott!

Vi hörs senare!


Kommentarer
Postat av: Linda M

Vilken intressant och härlig blogg du har!! Har precis hittat hit (tack vare Linda). Äger sen i mars Atlas bror Agave (numera Bobbie) Han lider också av klåda och vi har precis börjat en allergiutredning. Som sagt, en mycket härlig blogg som jag kommer följa och bli inspirerad av!!

2010-06-11 @ 20:06:11
Postat av: Tess

Hej Linda!



Åh vad kul att du har hittat hit! Tack för de fina raderna om bloggen, den är väldigt enkel och handlar mest om min vardag och mycket om min ögonsten Atlas. Tråkigt att höra att er goding oxå lider av klåda! Du får jättegärna höra av dig på mail eller telefon om du har frågor eller behöver prata av dig. Jag vet vad ni går igenom och det är väldigt tufft att leva i ovisshet, man blir både orolig ledsen och frustrerad samtidigt som man vet att man absolut inte kan ge upp utan att man måste vara stark och hjälpa hunden till en bättre vardag utan klåda och problem. Det går bara man vill och bara man får rätt hjälp. Jag har en jättebra bok som du skulle kunna få låna om hundens hud, den har hjälp oss väldigt mycket. Jag kan skicka den på posten till dig om du är intresserad! Hoppas allt går bra annars, jag kan tänka mig att han är en kanonhärlig hund med fint psyke! Vore väldigt kul att få se lite bilder på Bobbie och såklart träffas om Linda & Peter kanske anordnar en träff i år igen. Må så gott och tack än en gång för att du kommenterade i bloggen!



Kram Therese & Atlas

2010-06-12 @ 13:29:55
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/
Postat av: Linda M

Hej igen!

Tack snälla du för din generositet och din omtanke!!

Har du lust å maila mig så jag får din adress?!

Kram

2010-06-14 @ 21:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0