Två sjuklingar

jag hade ju min lediga dag i onsdags och då började jag känna av halsont och frossa. Det blev bara värre under dagen och på torsdagen fick jag bli hemma från jobbet då hela kroppen värkte och jag mest sov mig igenom den soliga och fina dagen. Jag känner mig fortfarande hängig och trötthetet är värre än någonsin, men det är tur att detta är min lediga jobbhelg och så jag kan pigga på mig när jag är ledig.

Igår fick jag hjälp av älskade Karin att ta Atlas till veterinären då vår bil är på verkstan och Atlas sedan i onsdags haltat och markerat på sitt högra framben. Han var varm och svullen och det visade sig att att min ögonsten fått en muskelinflammation och ska få äta smärtstillande och antiflammatoriskt i form av metacam under 4 dagar och han är ordinerad vila på det. jag sysselsätter honom med smarriga märgben som jag tinar några minuter från frysen och som han får råa, han fullkomligt älskar dom och det aktiverar honom under några timmar medan jag ser på några filmer och myser under en filt i soffan. Regnet smattrar på rutan utanfö och ingen av oss är direkt sugna på att gå ut.

Hoppas ni mår bra!


Aktiveringsspelet från Nina Ottosson är väldigt populärt speciellt med gömda små ostbågsbitar.

Ni hittar mer av Ninas aktiveringsspel HÄR

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0