Bland grodor och harsyra

Är precis inkommen från den härliga naturen i östrafågelvik där jag Karin och tre ridgebacks har spenderat några timmar. Klivandes och skuttandes i det nästintill meterhöga gräset så njöt vi alla av den fina kvällen. Det blev hundbus i massor och vi skvallrade såklart lite om allt mellan himmel och jord. Jag som trogen stadsbo stötte på väldigt mycket intressant och spännande under vandringen och Karin som är mer skogsvan var såklart tvungen att lära mig lite om naturen. Nu vet jag precis vilka små granskott jag kan koka te på och jag vet vilka växter som man kan äta, vilka växter som är fridlysta och hur älgspår ser ut och det bästa av allt hur man fångar grodor och hur man håller dom stilla! Tack gumman du är underbar!!

Här kommer bilder från min kväll:




Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh underbara älskade Tess, det finns bara en som du & de är du!!Du betyder mer för mig än vad jag här skulle kunna skriva med ord..

Fantastiskt fin kväll vi fick, grodan & de "galna" fåren blir svårslagna upplevelser -ha ha..

Fotona blev såå fiina!! -Love it!

Älskar dig hjärtat!

Pussis

2010-06-22 @ 23:12:06
Postat av: Weronika

Hej på dig/er! Hoppas att allt är bra med er?! Är inne och kikar lite här och ser att du lagt till mig, kul!! Har tänkt lägga till din blogg också då jag är inne och kikar ibland för att se hur det går för er :) Hoppas att ni har en underbar sommar med mycket sol och skratt! Hälsningar från Weronika och en för tillfället snarkande Leia här brevid :)

Ps. Jättefina bilder!!

2010-06-27 @ 14:29:39
URL: http://weronikag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0