Att resa med hund

Vilken givande träningsdag vi fått idag jag och Atlas. Under en och samma dag har vi hunnit färdas med hela fem olika färdsätt, först åkte vi tåg sedan buss från trollhättan då dom la om tågspåren. Väl framme i gbg kom goa Jonas och hämtade upp i sin bil. Hemma på västra frölunda var det molnigt men vi möttes av en strålande och oförskämt solbränd och snygg syster. Vet inte riktigt vem av mig och Atlas som blev gladast av att se henne! Jonas åkte åter till sitt jobb och jossan slängde ihop lite god lunch till mig och henne. Sedan begav vi oss till fot till saltholmen där vi tog färjan till sommaridyllen Styrsö.

Jonas är uppväxt på Styrsö och vi gick raka spåret hem till hans föräldrar där vi sa hej ocj jag fick en rundvandring i deras stora fina hus sen vandrade vi vidare längst ön för att köpa picknick i den lilla lanthandelsbutiken i byn. Vi letade upp några riktigt sköna klippor, svidade om till bikini och njöt av sol, sällskapet, miljön och fikat. Vi blev tillsammans med Jonas bjudna på super god middag i form av grillad lax i det underbara huset på Styrsö. Middagen avslutades med hemmabakad rabarberpaj och jordgubbar och glass. Jag har haft en riktig kalas dag och jag har blivit rejält bortskämd! På hemvägen åkte vi spårvagn oxå som blev dagens sista nyprövade färdsätt med hund. Allt går bara man vill och Atlas är extremt underbar att ha med sig. Han gör inte ett ljud ifrån sig och det märks att han är väldigt väldigt nöjd bara över att han får vara med.

Jag har tagit massa bilder men bloggar just nu från Jonas dator så därför får ni se bilder från dessa dagar när jag kommer hem.

Godnatt pussar

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0