Barn på nytt

Adde åkte för att spela match i Arvika iförmiddags och då passade jag på att ta med mig Atlas för en tripp till Hammarö. Där höll Jossans händiga pojkvänn på att lägga klinkers i mammas och kents tvättstuga som just nu renoveras. Jag och syster underhöll lilla Abbe och det gick hur bra som helst. Vi tog med oss snowracern ut till en väldigt brant backe. Albin var inte ett dugg rädd medans jag tvekade en stund innan jag ville åka med. man känner sig verkligen som barn på nytt när man får åka pulka och sånt igen. Atlas är ju som vanligt väldigt mammig och lider av en viss separationsångest om jag går ifrån och han får vara kopplad. Detta fick vi möjlighet att träna på i backen. Tyvärr kan han inte vara lös om jag skulle åka på racern för då skulle han springa allt han kan och försöka göra vad som helst för att hoppa på mig och få av mig från racern. Jag vet ärligt talat inte om det är att han vill skydda mig ifrån den eller om det är att han vill vara med. Svårt att säga..

Här har ni min dag i bilder:



Atlas posar som vanligt


Lillebror och Atlas ett väldigt bra team


Jag och lillebror


Så nära varandra men ändå så långt ifrån i ålder. Undrar om han förstår att jag är hans syster?
Älskar honom ja det gör jag i allafall!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad härliga bilder!!!

2010-01-23 @ 18:46:06
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Linda

Hej tjejen!! Jadu, det här med att ha dom lösa när andra hundar är runt omkring... det har jag kämpat som en tok med, och Charlie sprang ifrån mig 2 gånger idag på agilityn! Men det är ett framsteg, förut kunde vara 10 gånger under 2 timmar...!! Jag har försökt att allmänt träna kontakt och då använt klicker väldigt mycket... Sedan har jag fått några tekniker från min hundtränare! Hos den tränaren jag går här så är det helt okej om hunden sticker någon gång, jag kan inte gå på brukshundklubben här för där har dom ett assvårt test man måste klara för att få gå agility!! Men den som har hjälpt mig mest med att få kontakt med Charlie när andra hundar är runt omkring är just agilityn!! Han tycker det är så sjukt roligt så då blir ju jag rolig och då vill han vara med mig istället :) När jag är hemma i Karlstad nästa gång vore det skit kul om vi kunde träffas och träna lite! Jag behöver verkligen någon med hund att träna ihop med ibland :) Föresten, på Rusta finns det jätte bra agility hinder att köpa billigt! jag har köpt tunnel, slalom och olika hinder där som man kan träna med hemma - utan andra hundar som stör :) det är ju en väldigt bra början!! Nu blev det ett riktgt långt inlägg märker jag här!! PUSS!

2010-01-24 @ 00:10:17
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Jossan

Tess, du får ett uppdrag av mig ! Maila fina bilder så att jag kan få beställa lite förstoringar till mina tomma ramar här hemma ! :) vore nice ! Puss

2010-01-25 @ 08:48:19
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0