Agility

Det var full fart på både Atlas och den vackra Silver när vi träffades idag i I2 skogen för en gemensam promenad och lite bus. Det gick hur bra som helst och hundarna lyssnade verkligen på varandras signaler. Efter buset åkte vi till skåre och Adde skottade fram en liten bana åt mig där jag skulle fösöka träna Atlas på några agility hinder som jag köpte på rusta tidigare idag. Det gick hur bra som helst för att vara första gången. Vi körde med klicker och godis för att få en reminder om klickern som jag inte använt på ett tag. Vi tränade i en tunnel och sen körde vi slalom och sen ett hinder med ett "däck" på. Atlas lörde sig jättefort och jag försökte köra lite komandon för varje hinder. Egentligen vill jag inte träna för mycket för jag är rädd för att jag gör fel med honom. Jag satte bara upp fem slalom pinnar och så hade jag tunneln ihop rullad första gången vi körde. Jag vill ju att han ska få lära sig grunden först så avancerar vi sen. Atlas tyckte att detta var hur kul som helst och sista gången vi körde så räcke det nästan med att jag sa tunneln så körde han själv.




Fina fina Silver


Anna & Silver jag & Atlas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0