Positivt tänkande

Jisses vad snö vi har nu, det är ett riktigt träningspass att vara ute och försöka ta sig fram i ovädret. Jag är alldeles rödblossig och varm efter promenaden men det är en väldigt skön känsla. Atlas gillar ju inte det här vädret direkt, han stannar och får förfrusna tassar och vägrar gå längre, då blir jag stönig och ändrar inställning till vädret. Helt sjukt vilken skillnad det blir på hunden om jag istället tänker positivt. Hundarna läser våra signaler mer än vad man tror.

Idag ska jag baka! Jag har inte bakat på superlänge och det kanske blir några kanelbullar, lite cupcakes och andra muffins. Jag ska lete fram recept och sen traska iväg och handla. Det blir en biltur till bergvik oxå, jag behöver en varm fleecetröja, får se om jag hittar någon.

Vi hörs sen mina vänner!
Njut av snön nu ;-)


Atlas



Kommentarer
Postat av: Weronika

Hej Therese! Hur är det med er? Jag skulel ju höra av mig i veckan men det blev så mycket med allt samtidigt som jag jag var trött efter kurshelgen så jag har inte hunnit tänka efter riktigt förrän nu! Ska vi träffas? Nu är det inte direkt toppvädret för utevistelse - det är faktiskt rätt jobbigt att ta sig nånstans både med ben och bil måste jag säga :) och Leia är inte överförtjust, förutom när hon får hoppa och studsa som hon vill i snön.. Vet inte hur det ser ut de närmaste dagarna men jag/vi är hemma och ledig till torsdag då jag ska iväg igen. Kan du något innan dess om det blir bra/bättre uteväder?

2010-02-20 @ 16:30:08
URL: http://weronikag.webblogg.se/
Postat av: Weronika

Förresten, vilket ljus och fin mage Atlas har på bilden! Leia har inte det längre, den är alldeles gråfläckig. Det blev den när vi började gå mycket ute förra vintern/våren när det var slaskigt och nu går det aldrig bort mer.. Den var så ren och fin när hon kom som valp :)

2010-02-20 @ 16:33:20
URL: http://weronikag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0