Tror ni på ödet?

Jag tror på ödet efter att vi verkligen tycks ha träffat mitt i prick med dagmattehjälpen jag tidigare har nämt. Atlas spenderar sina dagar tillsammans med Eva. De bor i en lägenhet mitt i centrala Karlstad och det är nära till olika promenadstråk och skog om man vill, hon är väldigt aktiv och han får mycket promenader och lek med henne. Denna kvinna med flera hund och häst år på nacken är verkligen vår hjälte. Tillsammans med sin man så trixar och fixar hon med Atlas så han har det sjukt bra på dagarna då vi jobbar och det bästa av allt är att han älskar dom. Han är ju av den personligheten som inte gärna viftar på svansen eller visar uppskattning i onödan utan de kommer bara om någon verkligen förtjänar det och om han har ett förtroende för den. Jag är så fantastiskt lycklig och tacksam över att vi fått möjligheten att lära känna dom inte bara för Atlas skull såklart.

Idag på jobbet fick jag ett sms och en förfråga från Eva om hon och hennes man fick ta med Atlas till skutberget för att springa. Jag behöver inte ens åka och hämta honom sen utan dom kommer med honom, ny motionerad och klar?! Vardagslyx kan jag lova, även om jag kommer bege mig ut en sväng senare ändå så är det verkligen alldeles underbart att han får så mycket motion och inte bara sällskap och kärlek.

Tänk att denna bilden tillsammans med lite text kunde leda till något så bra som att få kontakt med dom underbara människorna som Eva & Anders är, förstår ni att jag tror på ödet?

 



Kommentarer
Postat av: Helene & töserna

Hej Therese & Atlas :-)

Vad kul att du hittat till min blogg för mina töser och vad spännande att även ni ska iväg på BPH. Fin blogg med mycket vackra bilder och vackra ord har du så jag kommer med jämna mellanrum titta in här :-) Om du är intresserad av en riktig hundblogg så kan jag rekommendera http://www.foreverridgeback.se. Ha en härlig höst!

2010-08-24 @ 21:32:35
URL: http://www.tworidgebacks.se
Postat av: Hanna

Jag tror på ödet. För drygt nio år sedan krockade jag med en kille och idag är vi gifta :)

2010-08-26 @ 09:15:58
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0