Örontrubbel

Min lilla krake här hemma har problem med sina öron igen... De förbaskade örsnibbarna har spruckit på honom på grund av att han har så torr hud och att han skakat sig väldigt mycket under sina veckor av svampangrepp i öronen. Vi har några dagar kvar på behandligen och han får örondroppar i form av Canaural. Vi har testat allt mot dessa problemen och besökt en veterinär tidigare som bara gjorde såren värre men nu har bi faktiskt fått en tid hos Hege på Karlstad djursjukhus och hon är lite mer av en hudveterinär som förhoppningsvis kan hjälpa oss med dessa jobbiga problem. Vi har fått en hel timme med henne på måndag dels för att hon ska kika på öronen och dels för att jag har hittat en knöl på hans hals. Det är som en liten hård ärta i hans hud och jag misstänker att det är en Lipom, en slags fettknöl och det är ganska vanligt. Det kan oxå vara en hårsäck som blivit inflamerad på något sätt men det känns skönt att en kunnig veterinär ska kika på honom och jag hoppas att dom tar prover och i värsta fall en Biopsi.

Det känns som om du får lida så mycket min älskade hund men inget av det vi utsätter dig för är för att skada dig. Din matte och husse vill dig allt det bästa och vi vill ge dig det bästa tänkbara hundliv. Jag är så tacksam över att just du är vår livskamrat och oavsett dina kamper mot den eviga klåda som förföljer dig så gör vi verkligen allt vi kan för att du ska må bra. Det tar så oerhört hårt på mig att se dig såhär men de kunniga dermatolagerna säger till oss att vi måste ha tålamod och det är en kämpig tid vi har framför oss där du fort kan bli sämre ena dagen och den andra är det som bortblåst.

Jag vet att det är töntigt att skriva till sin hund sånt som han aldrig någonsin kommer att förstå eller kunna läsa men just nu är det rätt jobbigt med hans klåda och alla problem han har så jag behövde skriva av mig lite.

Lilla pyret, vi valde dig och vi skulle aldrig ångra oss, vi har ett ansvar emot dig och vi kommer göra allt för att du ska bli bättre och må bra. Du är vår ögonsten

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Men Tess - nu fick du mig att börja grina!!

Ni är så himla duktiga och ni ger verkligen det bästa till eran hund! Är säker på att han känner att ni vill hans bästa!

Hoppas att veterinärerna kan hjälpa er!



Kram!

2010-08-13 @ 16:08:14
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Anna

Vad fint skrivet Tess! Det finns faktiskt inte ord för hur mycket man kan älska sina hundar. Har man aldrig upplevt det så vet man inte. Jag tänker på er och Atlas och håller tummarna för att det blir bättring snart. Många kramar / Anna & Silver

2010-08-13 @ 16:24:32
URL: http://silver-bullet.se
Postat av: Anonym

Sitter här med tårar i ögon

2010-08-13 @ 16:28:50
Postat av: Tess

Tack snälla söta ni för kommentarerna det värmer! Vi kommer snart tillbax och är precis som vanligt igen..

Kram på er!

2010-08-13 @ 18:02:12
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/
Postat av: Linda M

Bästa Tess!

Förstår verkligen hur du känner... Ni gör verkligen ert yttersta för att Atlas ska må bra! Jag är så glad och tacksam för att du delar med dig av ert liv! Du har ett stort hjärta och jag önskar er allt gott!!

(ang örsnibbarna så har vi fått tips om att smörja dem ofta med salicylsyrevaselin)

Kram

2010-08-13 @ 20:33:01
Postat av: Elin

Älskade vän du är den bästa som finns! Allt du gör för er underbara Atlas är mer än vad någon och även du själv kan begära. Jag vet att Atlas vet, du är hans allt och han är ditt! Jag älskar er så, och även nu när gråten faller på! Hoppas du kan finna lite ro med dina muffins och en bok under filten!

Stoor Kram!!

2010-08-13 @ 23:01:14
URL: http://frokendahlstroms.webblogg.se/
Postat av: Tess

Linda M - verkligen tack för tipset om snibbarna, ska ta och kolla upp det direkt och tack för att du alltid kommenterar och skriver så fina ord! Uppskattas!!



Elin - du är en räddande ängel med ditt ständiga positiva tänkt och din fina inställning till allt!

2010-08-14 @ 14:27:06
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0