Motiverad och på gång

Ja ni nu är min semster slut och i morgon börjar det igen de vanliga dagarna. Jag har faktiskt längtat lite efter mitt jobb, det har ändå bara varit regn de senaste veckorna och jag saknar mina fasta rutiner som att alltid gå upp vid halv sju och gå morgonpromenaden, äta en stabil frukost så jag står mig till tolv då det alltid är lunch på jobbet. Jag har haft tre veckors semester denna gång och sen hade jag ju en vacka i maj då vi var i spanien och en vacka efter midsommar så denna sommar har jag tagit ut all min ledighet och vet ni vad, jag känner mig oerhört utvilad.

Nu när hösten kommer känner jag för att återuppta det som jag aldrig riktigt haft självdiciplin till tidigare någon kanske känner igen sig i mig jag pratar om detta med att träna. Vad är grejen? hur svårt ska det egentligen vara att bara gå till sitt träningställe och göra den där förbaskade timmen som annars spenderas framför datorn eller i soffan.. jag vet ju att jag mår SÅ mycket bättre efter ett avklarat träningspass och jag vet att jag blir så glad över mig själv oxå!

Som en bra ny start har jag hittat en kanonbra hemsida som heter iform.se de har även en träningstidning som man kan prenumerera på om man vill. Här kan man gratis skapa en träningskalender och planera in egna träningspass eller använda färdiga som finns på hemsidan. Dessutom finns en jättebra funktion som heter mät din sträcka så man kan dela med sig av sina favorit rundor tilll andra men framförallt hitta ny roliga vägar och jag vill ju gärna att mina sträckor ska vara minst fem kilometer. Det kostar inget att registrera sig och man kan utnyttja olika träningstips gratis samt kostråd. Jag tycker det verkar kalas, nu ska jag snöra på mig löparskorna och ta med Atlas ut på Borgmästarrundan som jag älskar!

Klicka på kartan om du vill mäta din egen runda!


Kommentarer
Postat av: Karin

Onskar dig en fin fin forsta dag pa jobbet darling!

Jag hanger garna pa traningen nar ag e tillbaks i Sverige, det later toppen med den dar sidan och kartan osv =))

Love ya!!!



Hugs and kisses!

2010-08-15 @ 23:28:44
URL: http://igaridagimorgon.weblogg.se
Postat av: Karin

Onskar dig en fin fin forsta dag pa jobbet darling!

Jag hanger pa traningen s fort jag ar tillbaks i sverige -promise!

Verkar toppen bra med kartor och allt, ser fram emot en massa fina host promenader!

Love ya

xoxo

2010-08-16 @ 00:14:37
URL: http://igaridagimorgon.weblogg.se
Postat av: Malin Palmgren

Tackarrr för det tipset!!

2010-08-16 @ 19:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0