Hachiko a dog story

Oj oj oj mina vänner nu kan vi snacka berörd familj här hemma. Vi har haft myskväll och sett på en hundfilm som heter Hachiko. Denna film var så oerhört vacker och fin så jag börjar gråta så fort jag tänker på den. Jag har gråtit floder och Andreas har smygit med tysta tårar under en timmas tid. Jag fick knappt luft på slutet det var den mest gripande film jag sett, kanske kan det bero på att jag är väldigt blödig när det gäller djur och att jag själv har hund eller så är det bara för att historien är så fantastisk? Och den är dessutom baserad på en verklig händelse. Jag måste rekomendera filmen och för er som vill se den så uppmanar jag er att ha mycket näsdukar till hands!

 




Kommentarer
Postat av: Weronika

Kikar in och säger hej i regnet.

Känner igen mig så - och alla jag pratat med har sagt samma sak. Jag och Björn höll på att dö när vi såg den också, det första jag sa till honom mellan gråtattackerna var " jag vill aldrig se den mer!" och man hade verkligen ont i hjärtat en lång stund efteråt.

Men det kan ju, som du säger ha att göra med att man har egen hund/djurintresse :)

Hoppas att allt är bra!

2010-08-18 @ 21:02:54
URL: http://weronikag.webblogg.se/
Postat av: Marieh

Jag skulle nog inte klara av att se den. Har hört att den är så otroligt känslosam. Jag är också väldigt blödig när det gäller djur plus att mina föräldrar har en hund av den rasen så jag skulle bara tänka på honom.

2010-08-21 @ 00:58:05
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0