Första jobbdagen och veterinärbesök

Måste säga att det är skrämmande hur fort man kommer in i sitt jobb igen efter en lång ledighet. Dagen har gått som på räls det fanns massvis att göra och jag kände hur alla rutiner klaffade. Fick kila ifrån jobbet idag en stund för att åka med Atlas på den där kollen han kliar sig ju så enormt mycket och det är olidligt att se honom så. Jag fick träffa en sjukt gullig och engagerad veterinär på karlstads djursjukhus där jag inte varit tidigare med Atlas. Träffade även Malin där inne som gag oss ett fint stöd, tack! det konstaterades att han behöver en dos med kortison för att hjälpa till att stilla klådan och jag ska fortsätta att bada honom i sitt schampo och ge all annan behandling som tidigare. Den lilla hårda ärtan tyckte hon bara kändes som en infekterad knöl och inget allvarligt men jag tänker hålla koll på dess utveckling.

Om en vecka ska vi ha telefonkontakt och se om klåda har avstannat och hur vi upplever hans besvär. Jag önskar så himla mycket att det hjälper! Till hans spruckna öron fick jag testa som ett lim som droppades på såret och som skulle hjälpa och skydda det genom att en hinna bildades framför.

Nu ska jag faktiskt åka till apoteket och hämta ut hans recept och sen blir det en tur i löpspåret med Atlas, ska se om jag kanske kan få med mig Andreas oxå, men han har ju faktiskt spelat golf i fyra timmar så det är inte säkert... Ha en skön kväll och tack alla ni som kommenterat och engagerat er när det var strul med Atlas, det värmer!


Kommentarer
Postat av: Pia

Men oj så himla jobbigt för dig och Atlas angående hans hälsa. Jag hoppas att han blir bra fort! Kram

2010-08-17 @ 08:59:54
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hoppas det funkar! Härlig bild på Atlas :)

2010-08-17 @ 09:07:16
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/
Postat av: Josefine

nej det är helt otroligt, jag ska inte ha en cykel... det är inte meningen ! :p



jag saknar dig också !! vi får ses sista helgen i augusti :) då kommer jag heeem ! puss o kram älskade syster <3

2010-08-17 @ 11:12:49
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Pia-Lena

Halloj !

Hittade din sida när jag sökte efter Hurtta värmetäcke och blev så glad när jag såg din Ridgeback. Jag har 2 st RR - en 11-åring och en 2-åring. När jag läste mer så ser jag att din Atlas har klåda. Det har vår 2-åring med, det har varit hemskt så nu äter han kortison och vi har precis avsltat en lång allergiutredning. I dagarna ska vi få svar på EXAKT vad det är. Det är nåt inomhus, så mycket vet de, kvälster eller foder. :-( Blev nyfiken bara och undrar vad din Atlas är allergisk mot ?



Hoppas allt gått bra. Vänligen Pia-Lena

2012-02-07 @ 14:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0