Karlstad-Uddevalla-Orust-Göteborg-Kungsbacka-

2010 08 29 - 2010 08 31
Kom vi till en väldigt blött och regnigt Uddevalla. Andreas kusin Julia och hennes Henrik var i full fart i deras ur mysiga sommarhus. Vi fikade och pratade ikapp lite om vad som hänt sen vi sist sågs vid påsk. De resterande dagarna i stugan hittade man Henrik och Andreas snickrandes på deras kommande terass.


Jag och Julia spenderade mest de regniga dagarna med att gå i affärer och jag har faktiskt blivit lite loppisbiten för gud vad mycket fina saker man kan hitta till nästan inga pengar alls. Julia hittade sig åtta sockersöta kaffekoppar med tillhörande fat för femtio silvermynt. jag hittade två sockerskålar och en toksöt liten mjölkkanna som jag ska visa er framöver(har inte diskat av dom än)


Vi läs Julia stog för allt fix med mat och fika under de regniga dagarna. Föutom att äta massa gott så gick vi många och långa promenader runt det härliga området i Ammenäs. Vi gjorde även en och annan utflykt där en gick till Göksäter som ligger utanför Orust detta var tydligen som ett mini Ullared, jag har då aldrig varit på Ullared och efter denna light version så vet jag faktiskt inte om jag vill?!



2010 08 01 - 2010 08 03

Vi lämnade Uddevalla och begav oss in till centrala Göteborg där vi fick låna Julia & Henriks mysiga lägenhet i Lunden, perfrekt gångavstånd till det mesta, ett lugnt område men ändå nära. I Göteborg umgicks vi mest med min kära syster och hennes Jonas. Vi hälsade på deras lilla bebis, en kattunge på tolv veckor som var hur söt som helst! Tyvärr gillar Atlas katter lite för mycket så vi blev inte så mycket hemma hos dom utan mest i Lunden. Igår åkte jag och Andreas till slottskogen som var en gigantiskt familjepark där man kunde göra allt möjligt. Här hade dom massa söta djur och vi fastnade länge vid Knubbsälarna och älgarna. Atlas kunde inte slita sig från knubbsälarnas staket så efter ett tag var många av parkens blickar riktade på han och hans iakktagelser.

På kvällen igår åkte vi till Liseberg där vi mötte upp Jossan & Jonas. Vi körde femkamp och spelade på massa chockladhjul och gick runt i parken och myste. Solen sken och det var en grymt bra kväll, vi lyssnade några minuster på Lotta på Liseberg och njöt mest av en kanon lyckad dag!

Imorse packade vi ihop oss i lägenheten i Lunden och åkte mot Freeport Outlet i Kungsbacka- här spenderade vi massvis av pengar på en salig blandning av grejer. Det blev en dörrskylt, nya dricksglas från Iittala, väggdekorationer, schampo och inpackning från Wella/Joico och så blev det lite hundprylar inhandlade i form av en reseskål och underlägg, sen lite mer småsaker och några presenter till nära som snart fyller år. Anderas var så stolt och nöjd över den stora Golf store outlet som dom hade, efter 45 minueters väntan av mig och Atlas kommer han ut med en ny klubba, regnställ, handska och nya bollar. Hur söt?!

Det är så kul att så många varit inne och kikat i bloggen trots min dåliga uppdatering, vore kul att veta vilka ni är!

 

 

 





Kommentarer
Postat av: Pia

Angående Pluto så kan det ha ordnat sig....

2010-08-03 @ 21:01:30
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com
Postat av: Pia

Vill ej lämna ut telenumret ni kan ringa HÄR i din blogg. Jag sänder det till dig på facebook i privat meddelande ok? Gör det nu! Kram

2010-08-03 @ 21:02:20
URL: http://www.offentligaord.blogspot.com
Postat av: Jossan

tack för att vi fick spendera så mycket tid med er :) det var tokmysigt ! puss o kram

2010-08-04 @ 10:14:05
URL: http://emmajosefineeblogspot.com
Postat av: Hanna

Jag brukar titta in och kolla in, då och då.

//Hanna

2010-08-10 @ 20:15:19
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0