En dag med Sol,regn,hagel och snö!?

Idag har det varit en väldigt lugn och skön dag för min del med väldigt växlande väder, det var ganska ofattbart att det låg snö på bilarna i morse när vi klev upp. Jag har varit ute väldigt mycket idag då jag förs tog en promenad till solstadens smådjursklinik på gräsdalen jag ville nämligen väga Atlas och han stannade på en vikt runt 38,2 idag vilket är bra. Sedan bjöds det på nybakade bullar och spagetti lunch hos Andreas mormor och morfar, väldigt gott! Birgit hade testat en ny variant då kanelkrämen i bullarna var utbytt mot nutellakräm istället, väldigt gott!

Vid fyra sjutsade jag mannen till tandläkaren för han skulle dra ut eller snarare krossa två visdomständer som växte helt fel. En timme senare fick jag hämta honom igen uppsvullen som en liten hamster och full i bomullstussar och kompresser för att suga upp allt blod som samlas efter ingreppet. Jag är stolt över honom och väldigt imponerad över folk som klarar att göra detta, det verkar göra så oerhört ont! Under kvällen har han fått använda sig av papper/penna och teckenspråk för att få mig att förstå.

Jag lämnade Andreas nu på kvällen och begav mig till Karins föräldrars hud i östra fågelvik, där blev det en låång och härlig promenad i den blöta med ack så stora skogen. Hundarna, Danso, Diva & Atlas levde livet och busade rejält med varandra. Det är så mycket roligare att gå tillsammans på promenaderna och låta hundarna vara just hundar! Atlas har precis fått sig ett bad och han doftar just nu väldigt gott, både han och jag såg ut som två vandrande lermonster.

Slänger in en liten film från skogsbuset med våra bästa vänner i morgon!
Trevlig kväll!

Längtar tills fler soliga dagar i stugan!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0