Orientering

haha hur kul som helst, det pågår ett projekt i Karlstad just nu för att man ska hålla igång. Det går ut på att följa en karta som en riktig orientering fast man ska hitta bokstavskoder. Det finns fyra olika svårighetsgrader och kontrollerna är utplasserade runt mariebergsskogen/jakobsbergsområdet och sommaro. Totalt finns det 40 kontroller. Jag och Jossan tog väldigt seriöst på detta med att hitta kontroller- vilket vi oxå gjorde, jag sprang mest efter henne för hon hade koll på kartan, riktigt säker på att hitta stigarna. Vi hittade 14 kontroller idag och många var svart vilket är dom svåraste. Det står fin fina priser i utlottningen så det är en perfekt grej att göra om man gillar tävlingar och så kommer man verkligen ut i naturen. För mig passade det perfekt jag är ju ändå ute varje dag med Atlas. Vi letade runt i totalt 2,5 h timme, nu är vi skönt tuggade på av alla myggor. (gå in på www.friskakarlstad.se om du vill veta mer om projektet)

Jag har precis käkat pyttipanna och stekt ägg. Nu väntar duschen och sen ska jag krypa ner i sängen!
Lots of love!


Atlas & Jossan vid en av dom svarta kontrollerna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0