Agility

har precis kommit en från en långpromenad med Atlas. Adde är och tränar och jag har inte träffat honom på hela dagen, Det är typiskt det där när jag kom hem så hade han precis åkt till träningen och när han kommer hem då ligger jag säkerligen i sängen redan och sover. Atlas har varit hemma med husse idag och dom har tagit en promenad till wåxnäs och busat på I2 fältet jag är mäkta imponerad! Det märks på hunden att han har fått vara ute mycket idag för han ligger helt utslagen i soffan.

Jag tog stygnen på Atlas också i förra veckan och med lite tips från söta Malin (som jobbar på en smådjursklinik) så gick det perfekt! Det har läkt och det ser jättebra ut. I veckan ska jag kika runt lite på vart man kan börja träna Agility. Jag och Atlas behöver något som motiverar oss. Vi började ju spåra och det va jättekul sen kom hans operation och ordinerad vila och nu kan vi ju faktiskt ta tag i det igen. Jag är så taggad på att gå mer kurser också, han börjar ju bli aningen nonchalant nu och han känns ganska trotsig. Ska ringa till Malin på Malins hundtjänst och se om hon har tid för lite privatträning. Kolla in hennes kurser här

I morgon väntar det härligt röda sortimentet på mig och förhoppningsvis ska jag hinna höra av mig till alla nära och kära. Känns som jag varit helt borta från mitt "vanliga" liv. Skönt att vara tillbaka.

Ha en bra kväll allihopa!  nu blir lite skönhetsbehandlingar på min fyrbenta prins innan älsklingen kommer hem.




Atlas lär bli den hunden som är först ut ur tunneln efetr den söta tiken! Det märks inte att han är kastrerad, men dom som vet säger att det kan ta upp till ett halvår innan hanhunds beteendet lugnar dig. Vi får väl se! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0