Veterinärbesök & grillad majskolv

Igår var det en stressig dag den började med ett veterinärbesök vid 10.30 efter att vi ring dit och bett om hjälp för Atlas höll på att klia av sig örat. Det visade sig att han har öroninflamation i båda öronen, vi fick penicillin och han ska behandlas med dom örondropparna i 14 dagar.

Sen startade min arbetsdag och jag hade fullt upp då jag va själv på tre avdelningar och massa härliga kunder på sommarytan. Adde är ju fortfarande sjukskriven så han är hemma med Atlas på dagarna. Vid sju kom dom och hämtade mig på jobbet sen åkte vi iväg och handlade lite sallad till kvällens grillning.

Och inte nog med god grillad mat, älskade Anna kom förbi och grillade med oss, vi käkade kyckling sommarens första färska majskolv och sallad, väldigt gott! Vi satt ute i kvällssolen och njöt av livet. Klockan nio skulle Adde spela poker och vi poppade lite poppisar och myste ner i soffan framför kanal 5 och filmen "Helens små underverk" en bra film, kanska lite lång eller vad säger du Anna? :) Idag ska jag jobba 11 - 18 efter det bär det av till skåre för att fira min unberdara svärfar som fyller 50år  GRATTIS Mats!

Nu måste jag fixa håret! Ha en helt fantastisk dag allihopa och njut av solen ni som kan!


Grillat med en söt Anna och Älsklingen


Anna hugger in på en nygrillad majskolv mumma


Grattis Mats på din 50 års dags, den 6 juni är det kalas för både svärmor och
svärfar ett 100 års kalas helt enkelt

Kommentarer
Postat av: Elin

Å vad jag blir avis på er era skruttisar! jag vill också va me! :-) Mysigt det såg ut! Saknar dej, ha en mysig dag! Kyss!

2009-05-16 @ 18:21:36
URL: http://frokendahlstroms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0