mysig midsommar och förvirrad tant

Midsommar belv väldigt lugn men trevlig ändå. På förmiddagen hämtade jag upp min älskade syster och vi styrde bilen mot hammarö där vi handlade lite Midsommar mat och fixade i ordning för en midsommar lunch hos pappa med familj. Vi kan ju inte ha med Atlas eftersom min pappa är jätte allergisk han fru också för den delen. Så Atlas fick vara hemma i tre timmar medan vi åt gott grillat, sill och potatis och avslutade med underbara jordgubbar och en jordgubbstårta på det. Jag blev väldigt mätt! När vi kom hem bytte jag om till träningskläder och tog med Atlas ut på en lång promenad. På vägen hem möter jag en väldigt gammal tant som är ute och går med sina stavar, hon frågar mig om jag har sett några nycklar? Hon menade på att hon tappat dom längst cykelvägen på gubbholmen någonstans... Jisses tänkte jag det är ju bara att hjälpa henne att leta, vi gick och gick men hittade inga nycklar. Det stannade till andra snälla människor och frågade vad vi letade efter, vi fick hjälp men till ingen nytta. Tanten berättade att hon varit på kyrkogården vid sin makes grav och lagt midsommarblommor. Vi gick till graven igen men inga nycklar där heller. Jag frågade henne vart hon bodde så vi kunde gå och kolla om hon satt nyclarna i dörren eller helt enkelt inte låst. Hon mindes inte vart hon bodde och då förstod jag att hon böjade bli dement. Jag ringde Adde och bad honom kolla i katalogen på tantens för och efternamn. Han hittade adressen och gick dit för att kolla i dörren. Till min stora glädje och framförallt tantens glädje så hittade han nycklarna under hennes dörrmatta där hon lagt dom så fint. Tur att han hittade den för annars hade hon letat hela natten stackarn. På kvällen tittade min söta Karin förbi och vi myste med en film och godis i soffan. Nedan kommer lite bilder som beskriver min helg : )






på jakt efter pinnen, bosse ser ut att hinna först


men Atlas försöker sno den


men hallå släpp då jag tog den först!


bus i sanden


Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Elin

Å va härligt och mysigt ni verkar haft det! Saknar dej som attan min smula!! Förlåt att jag missade att du ringt, men nu vågar ja inte ringa... Ha en bra dag imorn min älskade så kan vi väl höras på kvällen!? Älskar dej! kyss!

2009-06-21 @ 23:43:12
URL: http://frokendahlstroms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0