sommarstugan systermys och kalas

I tisdagskväll åkte vi till stugan och njöt av solen en stund innan molnen kom. Vi va där hela onsdagen och fick väl totalt en timme sol... Varför är det så dåligt väder? Känns ju som höst vindar mitt i juli! Vi sysselsatte oss iallafall med andra grejer i stugan, vi gick faktiskt och plockade blåbär dom va helt sjukt goda, så självklart blev det till att baka en blåbärspaj där. Väldigt gott! Det blev någon liter med hem så idag tänkte jag faktiskt göra blåbärsmuffins. Igår tog jag en promenad till min finfina syster vi gick en sväng med Atlas sen åkte vi til bergvik för att kolla lite. jag härmade Elin se länk(frokendahlstoms) med hennes köp från VILA en syper skön tröja av lite längre modell riktigt nice till leggings! För mig blev det en vit variant. Efter bergvik hämtade jag upp Adde hemma och vi åkte till IKEA igen för att kolla garedorober. Nu har vi bestämt oss och inom en timme åker vi för att spendera semesterkassan... fy vad det är dyrt med stora grejer, Ni ska få en före och efter bild när vi är klara då kommer ni oxå att förstå att det var välbehövligt. Igår fyllde ju Martina år så vi åkte till henne på kvällen Atlas fick följa med och han skötte sig hur bra som helst. Martina hade bakat världens godaste jordgubbs/hallon/blåbärs tårta och hon blev firad av många fina vänner. Ska nog ringa till dagiset och kolla om vi kan lämna in Atlas där en stund så vi kan fixa lite här hemma med montering och allt utan att han får tråkigt.

Vi hörs senare!


Finaste Atlas på promenad


Jossan och Atlas


Andreas mormor och morfar på altanen i sommarstugan


Full skål med smarriga blåbär!


Sandra och födelsedags barnet Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0