snart semester!

endast fem arbetsdagar kvar till semestern jag längtar sååå! det blev en jättelugn helg för oss det regnade ju hela helgen alltså mycket film och mys i soffan, det var så skönt för jag hinner aldrig känna mig utvilad när jag är ledig på helgerna planerar alltid in en massa. Det enda jag planerat in och sett fram emot va ju ledarskapskursen som jag och Atlas va iväg på. Adde va med på lördagen oxå. Kursen gick jättebra, det va jätte intressant att testa övningarna och att se dom andra ekipagen träna och dela erfarenheter. Vi tränade mycket på hantering och nogrranhet. Att vara en bra ledare för min hund, att vara konsekvent och noggran är jätteviktigt. Jag kan komma på mig själv ibland att jag är lite för bekväm av mig och kanske inte alltid så noggrann även fast jag ser att Atlas inte fullföljer mitt kommando. Vi hade lite teori och pratade mycket om hundens signaler och kroppsspråk samt lite revir lära. Det va en jätteintressant och givande kurs! På onsdag ska husse åka själv och träna för Malin jättekul att han vill det själv. Idag är ytterligare en dag med regn och Atlas är jättenöjd för han har varit på dagis och busat. Jag och Andreas skulle åka och göra en grej idag det som va hemligt... haha jag kan avslöja det nu för det blev inget, på väg dit så får vi tvärnita för en hund springer lös mitt på motorvägen. Jag kastade mig yr bilen och försökte få tag på den stackarn, men han va jätteskygg och kanske skadad jag hade svårt att se. Han sprang upp i skogen och vi va några stycken som letade men han sprang tyvärr iväg. Vi skulle faktikst gå på en husvisning.. Jävlar vad vuxet tänker ni nu och ja det är väldigt vuxet men det va ett tok charmigt hus vid alster som va litet och perfekt för vår lilla familj, ville ju främst kolla på det för Atlas skull och eventuellt i framtiden en till hund. Det va en jättefin tomt och det låg några hundra meter från vattnet. Vi hann ialafall inte till visningen så ni kan vara lugna! haha nu blir det lite manikyr och öron puts på Atlas sen mys till Beck. Puss & Kram!


Atlas i regnet på gubbholmen


såklart att han ska i och bada med täcket när det regnar...


Vår hundtränare har hand om en liten pittbull valp som är bedårande söt!


Atlas tyckte oxå att Casper va söt, han tvättade öronen på honom och myste


Nyfiken Atlas


ska kila till mina älsklingar nu! ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: KaRIN

Anade att det var husvisning skruttisen :-P kanske ni kan kika på det en annan dag då..? Guud så spännande!!



Otäckt med hunden på motorvägen -stackars liten..



Rings hjärtat mitt puss puss

2009-07-06 @ 23:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0