Internationell Hundutställning

Nu har jag tagit en rykande varm dusch efter en regnig förmiddag i Ransäter. Karin ställde sin fina hund Billinge gårds Danso af Arvis. Karin var väldigt nervös, och det skulle jag med varit på en så stor utställning 3200 hundar! kan ni tänka er vad mycket hundar det var. Jag har aldrig varit på hundutställning förut men jag konstaterade en sak: vad vi förmänskligar våra djur! Dom små hundarna kördes runt i små täckta vagnar för att inte bli smutsiga eller blöta. Många hade täcken och flera hade spännt upp utställningstält för skydd mot regn och sol. Det låter som att jag inte gillar det, men det gör jag vilken charm och vilket engagemang man mötte bland utställare och bland hundar. Det var en salig blandning på raser och storlekar. Det var ett jättefint upplägg med bra ordnat och serveringar. Danso plockade med sig två första pris och dom gjorde väldigt bra ifrån sig! Det var riktigt kul att vara med. Jag blev så sugen på att ställa Atlas, kul att bara få en bedömning på honom. tyvärr går det ju inte så vi får satsa på nästa valp istället.

Snart ska jag åka och handla lite sen tänket jag åka till Anna med en liten present och ikväll ska jag faktiskt börja packa inför vår roadtrip till sköna förhoppningsvis soliga Halmstad. Det är ju mycket grejer som ska med, mestadels mediciner och schampo till Atlas. Hoppas ni har en bra dag!




hur mysigt som helst hos Erik igår kväll



Tälten jag skrev om


Först va det sol....


sen kom regnet...


kolla in dom här! hur söta?


vi blev rätt blöta, stackars Karin på bilden...

Kommentarer
Postat av: Aless

Hej Tessan, tack för din kommentar och att jag får äran att länkas hos dig:) Vad mysigt ni verkar ha haft det, synd att jag inte kunde vara med.



Ha det så trevligt i Halmstad nu.

2009-07-26 @ 16:57:20
URL: http://aless.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0