Kennelhosta?

Jag fick ringa vetreinären i morse när jag vaknade. Atlas har hållt oss vakna inatt med sin hosta, det låter som om han satt något i halsen och så grymtar han typ som en gris fast han blåser ut luft genom munnen istället för in genom nosen. Jag fick en tid vid nio på solstadens smådjursklinik. Hon började med att lyssna på hjärta och lungor som lät bra, sedan tog hon febern och den var okej. Sist fick vi lämna blodprov och dom visade inte på någon virusinfektion som tur va. Nu är Atlas ordinerad vila och penicillin om det inte blir bättre på några dagar. Det som känns värst är ju att det låter som om han inte får luft. Han skötte sig så himla bra hos veterinären fast han skakade som ett asplöv.

Tyvärr var min försäkringsperiod över så jag gick in i en ny idag. Kul det lagom till jul när det kostar nästan artonhundrakronor att göra en sån här koll. Men han är ju värld allt för oss så det är egentligen ingenting att gnälla över!

Nu har Adde precis åkt till träningen och jag ska faktiskt fixa lite mat tills han kommer hem. Sedan blir det en kort rastning till coop på norrstrand för jag ska hämta ut lite klappar som kommit på posten. Stackars Atlas som inte får springa och busa nu när det har kommit snö och allt. Han älskar ju det!

I morgon börjar jag en timme före tuppen så det blir tidigt i säng ikväll!
Puss & Kram alla mina kära!


Nu blir det inget bus som ovan på många dagar... Kan bli svårt att hålla honom lugn.  På bilden är han 14 v

Kommentarer
Postat av: Linda

Nej men stackars Atlas! Hoppas han kryar på sig snabbt! Charlie har just nu öroninflammation för 4:e gången... Så alltid är det nåt med våra älsklingar :)

2009-12-14 @ 22:30:15
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0