Julklappar som räddar barns liv

Jag har tipset på den perfekta julklappen som man kan ge till någon som har allt och som egentligen inte vill ha något alls. Detta kommer några av mina nära och kära att få istället för att köpa någon onödig sak som bara ligger och samlar damm. Julklappstips från UNICEF:  Kolla in det här!

(Alla bilder och informationstext är från UNICEFS hemsida. Klicka på länken ovan)

Hur fungerar gåvoshopen?

I UNICEFs gåvoshop kan du handla ett urval av de fältprodukter som UNICEF använder dagligen för att rädda och förändra barns liv. Produkten du köper skickas till det barn eller den by som för tillfället har störst behov av den. Som tack får du ett gåvobevis att ge bort som present. Genom att handla i UNICEFs gåvoshop gör du en konkret insats för barn världen över samtidigt som du får ett gåvobevis, illustrerat av Ingela P Arrhenius, att ge bort i present.

Exempel på vad man kan ge:

Poliovaccin 28 doser:

Världsdel efter världsdel blir poliofri och år 2008 rapporterades endast 1625 nya fall av polio. Ett av de få länder som fortfarande kämpar mot sjukdomen är Nigeria och därför samarbetar UNICEF nu med regeringen för att vaccinera alla barn. Och vi är på god väg. 40 miljoner barn i Nigeria är nu vaccinerade. För att ett barn ska få ett fullgott skydd krävs tre doser. --> 28-pack för 40 kr


För två stycken selmalappar kan du alltså bidra med att vaccinera barn mot polio. För mig är detta en självklar julgåva. Jag vet att nästan alla lixom jag kan undvika en skvallertidning eller något annat onödigt och faktiskt bidra på sitt sätt. 40 kronor är inte mycket pengar men det kan hjälpa så många! Hoppas att ni också tycker att det är en toppen gåva och sprider detta till så många ni känner. Kopiera gärna inlägget och publicera på era bloggar! Tillsammans kan vi faktiskt hjälpa många!

Lots of love!

Klicka på bilderna nedan och se fler tips på bra gåvor!









Kommentarer
Postat av: Jossan

Fina tankar du har Tess :) och näe jag har ju inte färgat håret tyvärr ;) hihi, funderar dock på att göra det någon gång :D

2009-12-16 @ 00:37:56
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0