Vidriga kryp och sista semesterveckan

tänk att det har regnat hela min semester, tre veckor med piss väder. Tycker verkligen att jag förtjänar lite sol den här veckan! Igår åkte vi ut i skogen med Atlas, Lena och Mats passade på att följa med för att leta efter kantareller. Vi hittade en del. Dessa är numera i våra magar då vi tillredde och fixade varma mackor med kantarellsruvning på skit gott! På erftermiddage tog jag mig en sväng till hammarö för att hälsa på lilla Albin. Passade på att handla på coop med tyvärr var märgbenen slut så idag har jag köpt andra ben till Atlas. På kvällen va jag barnvakt åt mina fina kusiner, jättemys att träffa dom, det blir ju inte av så ofta.

I morse vaknade jag helt förskräkt då jag upptäckte något fasansfullt vidrigt! Jag hade en fästing på magen!!! fick sån panik och illamående känsla, skrek bara rakt ut, stackars Andreas och Atlas som flög upp ur sängen av mitt skrik. Det va iallafall bara att ta sig i kragen och försöka få bort den. Har aldrig haft en fästing och vet ju inte om de skulle göra ont. Höll seriöst på att spy när jag slet loss den, och ont gjorde det inte direkt, bara obehagligt när huden följde med upp. Usch och fy färdigskrivet om det. Idag har jag varit riktigt duktig och tvättat bilen och dammsugit den. Putsade tilloch med fälgarna med en speciell fälg tvätt. Nu är vi precis hemkommna från skåre, Andreas har lirat golf med sin papi och jag har tränat med Atlas på hans föräldrars tomt. Vi åkte till PETS på ilanda oxå där fick vi väldigt bra träning. Jag köpte lite tuggben och två nya leksaker. ikväll blir den en mysig kvällspromenad och film. Hoppas ni mår bra!


Bus med nya bollen


mattes stolthet!



ren och fin vår underbara bil!

 
Busigaste lillebror hjälper pappa att tvätta bilen

Kommentarer
Postat av: Sis

men vilken prins ! helt sjukt vad han är söt :) han måste fått våra gener va Tess ?

2009-08-02 @ 20:47:51
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0