Nu får det vara nog

orkar inte mer motgångar. Just nu är jag nere i en rätt så djup svacka. Idag var vi hos veterinären med Atlas för han har kliat sig och tappat hår på några ställen. Främst mellan tår, runt nosen, under hakan och på öronlappen. Dom gav honom lugnande så han slocknade av sen tog dom flera rör blod och olika skrapprover från hans utsatta ställen. Besöket tog lång tid och vi får svaren på proverna i morgon. Veterinären misstänkte Demodex som tydligen är en väldigt svår hudsjukdom. Det är ett kvalsterdjur som äter sönder hans hårsäckar. Jag skriver mer i morgon när jag fått svar. Jag vet att många har det värre men för mig har det varit sjukt mycket det senaste halvåret med sjukdommar hit och dit för andreas och Atlas som fått en hel del för att vara så ung och nu till Addes arbetslöshet.

Nu har jag gnällt av mig lite och blickar framåt! Adde är så söt, nu bakar han bullar för att muntra upp mig. Atlas den stackarn vinglar runt här hemma som en avdankad alkis. Ska försöka käka lite nu, aptiten är ej på topp.

Hoppas ni mår bra!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men stackare... Håller alla tummar för att det inte är den där svåra hudsjukdomen!! Är man i en svacka får man klaga... Som tur är vänder det alltid någongång, men ibland kan det ta en stund...! Hoppas det blir bättre snart! Puss puss

2009-08-25 @ 21:12:01
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej sötnos. Jo vi får se hur det blir, jag är som sagt ganska så skeptisk men det är världens vackraste hundar.

Usch vad tråkigt med Atlas, hoppas de inte 'är demodex men är det det så går det ju att behandla som tur är..



Kramar

2009-08-25 @ 22:37:56
Postat av: Elin

Men min älskade stjärna! Usch vad jag vill vara hos dej! Tänker på dej och ägnar er alla tankar och håller tummarna för att det inte är nåt för allvarligt! Det är helt okej att "klaga" det vet du! ;-) Ring mej hjärtat jag finns alltid här! Älskar och saknar dej! Hälsa dina goa! Kyssar

2009-08-25 @ 23:10:41
URL: http://frokendahlstroms.webblogg.se/
Postat av: Syster

Det ordnar sig hjärtat ! Det som inte dödar gör en starkare och jag vet att du klarar av det mesta. Du är la min syster eller ? ;) Familjen finns här, det vet du :) puss, <3

2009-08-25 @ 23:20:22
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: KaRIN

Finns alltid för dig hjärtat mitt, dag som natt i vått och torrt. Älskar dig söt! puss puss

2009-08-26 @ 11:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0