Lediga sköna helg

Idag började jag morgonen med en timmas promenad längst älven. Det är min och Atlas favorit runda. Mot slutet kommer jag till den stora gräsplanen bakom sundstatjärn där släpper jag slltid Atlas för lek, har oftast med mig en boll. Han bara älskar att få vara lös. Det ger så mycket tillbaka när han känner att jag har förtroende för att han inte sticker iväg. Det går jättebra med vår träning med honom. Jag känner att vi har ett underbart samspel jag och han och att vi verkligen fungerar tillsammans jag har honom med mig på allt jag begär av honom och deremellan får han frihet och lek. Det är ganska häftigt när man känner hur det funkar.

Idag är Andreas på STCC med papi och farbror i Karlskoga. Jag ska iväg på en gå fint & hundmötes intensivkurs idag och imorgon hos Malin i Kristinehamn. Det gav jättemycket sist på vår träning och jag hoppas på att vi kan få lite mer träningsmöljigheter idag med andra hundar som Atlas tycker är såååååå intressant. Inte konstigt heller såklart nu när han är i könsmognadsfasen. Sen ikväll kommer sköna Elin hem till skogarna, känns sjukt nice! Vi får se vad kvällen bjuder på! Vad ska ni göra i helgen? Lämna gärna en kommentar! Hörs senare : )




Mattes älskling har blivit så stor, se så liten, söt och oskyldig han var

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej igen! Åh vad roligt med kurs! Det var den kursen jag gick hos Malin, jätte bra tycker jag! Jag lärde mig främst hur man korrigerar på rätt sätt :) Hur har du det imorgon?? Tänkte om du hade tid och ses en sväng med vovvsen!? :) Pusss

2009-08-15 @ 11:11:36
URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Aless svarar:

Ja dom är jag nöjd med :)Men du vilken liten prins på korten, så grymt söt!

2009-08-15 @ 12:31:53
URL: http://aless.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0